خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری:

استفاده از ادبیات تخریبی موجب اشاعه افراطی گری می شود

استفاده از ادبیات تخریبی موجب اشاعه افراطی گری می شود
کد خبر : ۱۷۴۴۰۱

از رسانه ملی خشونت و نفرت در جامعه تبلیغ می‌شود. / مردم هرکسی را تندروی می‌کند، حذف می‌کنند.

یک عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که در تریبون‌های رسمی از ادبیات تخریبی و نامناسب برای انتقادهای خود استفاده می‌کنند، گفت: اینگونه افراد در کشور در اقلیت هستند ولی صدای آنها بلند است.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در گفتگو با خبرنگاران افزود: متأسفانه پدیده زشتی در کشور وجود دارد که برخی از افراد در مورد کسانی که با آنها همفکر نیستند یا آنها را دوست ندارند از ادبیات نامناسبی استفاده می‌کنند و از هر فرصتی برای بر زمین کوبیدن وی بهره می‌برند. این مسائل موجب شده که جامعه به بداخلاقی مبتلا و تندروی‌ها و افراطی‌گری‌ها در آن شعله‌ور شود.

وی با بیان اینکه " اینگونه افراد در کشور در اقلیت هستند ولی متأسفانه صدای آنها بلند است "، گفت: با توجه به بلندی صدای آنها، این تصور ایجاد می‌شود که آنها تمام کشور هستند ولی واقعیت این نیست و چون آنها از کسی نمی‌ترسند صدایشان بلند است، در برابر دیگران بداخلاقی به خرج می‌دهند و از هر فرصتی برای تخریب استفاده می‌کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: متأسفانه برخی از این اقدامات به نام اسلام انجام می‌شود در حالیکه اسلام این رفتارها را قبول ندارد و مسلمانان را از انجام اینگونه اقدامات منع کرده است.

هاشم‌زاده هریسی با بیان اینکه " اینگونه اقدامات به نام اسلام باعثگیج شدن و ایجاد اختلاف در بین مردم می‌شود "، تصریح کرد: در واقع اینگونه مسائل موجب پمپاژ نفرت در جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه " در چنین فضاهایی حق روشن و نمایان نمی‌شود و فضا غبارآلودتر می‌شود "، گفت: متأسفانه این بلای عظیمی است که جامعه ما به آن گرفتار شده است و نمی‌دانم چرا جلوی این بلا گرفته نمی‌شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری به خطرات ایجاد اختلاف در جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه " در کشور همواره تاکید می‌شود که بین شیعه و سنی باید اتحاد وجود داشته باشد و تفاوت‌های ظاهری فدای اشتراکات شود تا همه حول محور وحدت حرکت کنند "، افزود: اما متأسفانه برخی در بین خود شیعیان نفاق ایجاد کرده و در جامعه نفرت پمپاژ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه " رسانه‌ها و تریبون‌ها مانند لبه شمشیر هستند که هم می‌توانند ادب و احترام را در جامعه گسترش دهند و هم نفرت و خشونت را "، گفت: متأسفانه گاه می‌بینیم که از تریبون‌های مقدس و حتی رسانه ملی خشونت و نفرت در جامعه تبلیغ می‌شود و این موجب ایجاد دوگانگی در جامعه می‌شود.

هاشم‌زاده هریسی ادامه داد: تهمت زدن و دروغ گفتن، از گناهان کبیره‌اند. ریشه این اقدامات در تندروی است و نداشتن اعتدال است. مردم باید نفرت و بیزاری خود از این اختلافات و این ادبیات را ابراز کنند؛ چراکه عموم مردم اینگونه رفتارها را دوست ندارند و از آن ناراضی هستند. به طور کلی مردم هرکسی را تندروی می‌کند، حذف می‌کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: با وجود اینکه مردم از اینگونه اقدامات ناراحت هستند اما صدایی برای بیان نارضایتی خود ندارند و عده اقلیتی که از این تندروی‌ها خوششان می‌آید از بابت این مسائل هورا می‌کشند و صدایشان بلند است. تندروها نیز صدای آنها را می‌شنوند و فکر می‌کنند که کل مردم از اینگونه رفتارها خوششان می‌آید.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز