خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی در جمع اعضای شورای اسلامی استان:

بدون پشتوانه علمی و مطالعاتی، قدمی برنمی‌داریم

بدون پشتوانه علمی و مطالعاتی، قدمی برنمی‌داریم
کد خبر : ۱۴۲۳۰۴

حرکت اصولی و بابرنامه، کند و زمان‌بر است، اگر بخواهیم احساسی و بر اساس منویات شخصی حرکت کنیم قطعا سرعت ما بیشتر خواهد بود، اما ما قدمی برنمی‌داریم مگر اینکه پیوست آن، سندی معتبر با پشتوانه علمی قوی باشد.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار گرفته‌ایم که باید خارج از محدوده وظایف اداری، مردم را نسبت به انقلاب امیدوار کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده ظهر امروز یکشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی استان، با گرامیداشت ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه مردم ایران به خاطر انقلاب از همه چیز خود گذشتند و بار‌ها ثابت کرده‌اند که پای انقلاب ایستاده‌اند خاطرنشان کرد: امام راحل قبل از پیروزی انقلاب فرمودند که ما می‌خواهیم حکومتی مانند ولایت حضرت امیر(ع) تشکیل دهیم؛ امروز تحقق این وعده و میثاق با ولایت، با شعار ممکن نیست بلکه باید به طور عملی، رفتار و کردار امیرالمومنین(ع) را پیاده کنیم.
وی با بیان اینکه رسیدگی به نیازمندان و فقرا، از شاخصه‌های اصلی سیره مدیریتی امیرالمومنین(ع) بود، به اعضای شوراهای اسلامی استان توصیه کرد: نباید پست و منصب‌ها باعثشود که فقرا را از یاد ببریم، امروز باید هم‌قسم شویم که در عمل به منش حضرت علی(ع) به نیازمندان رسیدگی کنیم و همدرد آن‌ها باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه عدالت، یکی از منویات امام راحل در ایام پیروزی انقلاب بود، افزود: اولین قدم در راه برقراری عدالت، کوتاه کردن دست نامحرمان از بیت‌المال است، نباید اجازه دهیم کسانی که پاکدست نیستند در رأس کار قرار گیرند.
وی با تاکید بر نظارت کامل و دقیق شورای اسلامی استان بر عملکرد شورا‌ها، گفت: نباید شورا‌ها در غیاب نظارت، مورد وسوسه هوای نفس قرار گیرند و اگر شورای استان وظیفه نظارت را کامل انجام دهد ماموریت خود را در قبال انقلاب انجام داده است.
جبارزاده افزود: حمایت عملی از ولایت فقیه این است که نگذاریم کارهایی انجام شود که موجب بدبینی مردم نسبت به نظام و رهبری شود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه میثاق ما عمل به قانون است، افزود: باید به تحقق شعارهای انقلاب اسلامی در چارچوب قانون پای‌بند باشیم، عمل به قانون، نظارت و همکاری با دولت خواسته ما از شوراهاست.
وی با اشاره به حجم بالای پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در استان، خاطرنشان کرد: دولت و شورا‌ها در این خصوص سرنوشت یکسانی دارند، لذا باید با صمیمیت و همدلی در کنار هم باشیم و مجالی برای اختلاف نیست.
جبارزاده با تاکید بر اینکه فرمانداران موظف به همکاری با شورا‌ها هستند، افزود: شورا‌ها هم متقابلا باید با مدیریت اجرایی شهرستان‌ها همراهی لازم را داشته باشند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان در کارگروه‌های تخصصی و علمی، افزود: مسوولان باید خواسته‌های مردم را در چارچوب علمی بررسی کنند، هیچ کاری نباید بدون داشتن پشتوانه محکم مطالعاتی و علمی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه برخی انتقاد می‌کنند که جبارزاده کند حرکت می‌کند، گفت: حرکت اصولی و بابرنامه، کند و زمان‌بر است، اگر بخواهیم احساسی و بر اساس منویات شخصی حرکت کنیم قطعا سرعت ما بیشتر خواهد بود، اما ما قدمی برنمی‌داریم مگر اینکه پیوست آن، سندی معتبر با پشتوانه علمی قوی باشد.
جبارزاده با بیان اینکه هدف مشترک همه ما رساندن آذربایجان به جایگاه واقعی آن است، از شورای اسلامی استان خواست در کار تدوین سند توسعه استان، با دستگاه‌های اجرایی همکاری و همراهی کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز