بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ شکایت مردمی از سامانه ۱۲۴ارایه شد
سامانه ۱۲۴پل ارتباطی مردم و سازمان صنعت، معدن و تجارت به شمار میرود.
ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: در نه ماهه امسال بیش از ۱۴۸۰۰ مورد شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبتگردیده که ۳۰ درصد گزارشها منجر به تشکیل پرونده شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد جعفر عظمایی با بیان اینکه این تعداد گزارش به صورت تلفنی، حضوری همچنین از طریق گزارشات ناظران افتخاری به این ستاد واصل شده است افزود: این شکایات شامل دو بخش شکایات کالایی و خدماتی است.
وی بیشترین عناوین شکایات را گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی و تقلب و نیز اجرایی نکردن تعهدات در شبکه عرضه کالا عنوان کرد.
عظمایی با اشاره به اینکه سامانه ارتباطی ۱۲۴ سریعترین پل ارتباطی بین مردم و ادارات صنعت، معدن و تجارت است، تصریح کرد: در راستای نظم دهی و انسجام بخشی بیشتر به فرآیند تنظیم بازار و نظارت گستردهتر بر مراکز ذخیره سازی و نگهداری کالا، انبارها، سردخانهها و جایگاههای توزیع کالا و عرضه خدمات، بازرسیهای مستمری توسط بازرسان این اداره در طول سال صورت میگیرد.
وی افزود: شهروندان میتوانند هرگونه تخلف مشهود از قبیل گرانفروشی، کمفروشی، تقلب، احتکار، عدم صدور فاکتور خرید و سایر تخلفات را از طریق تماس با تلفن ۱۲۴ به ستاد خبری مستقر در سازمان گزارش کرده تا در اسرع زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.