خبرگزاری کار ایران

جشنواره حیدربابای شهریار در تقویم جشنواره‌های وزارت ارشاد قرار می‌گیرد

جشنواره حیدربابای شهریار در تقویم جشنواره‌های وزارت ارشاد قرار می‌گیرد
کد خبر : ۱۳۷۷۶۵۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره ملی حیدربابای شهریار در لیست اصلی و تقویم جشنواره‌های وزارت و فرهنگ ارشاد اسلامی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی، سید محمدحسین بلاغی در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار که در خشکناب زادگاه این شاعر شهیر برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح ساماندهی مقبره الشعرای تبریز در دولت سیزدهم شتاب گرفته است، گفت: در ۶ ماه گذشته ۵۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده و تلاش می‌کنیم این مجتمع بزرگ به محور ادبیات منطقه تبدیل شود.

وی افزود: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم و در ۱۱ سال گذشته حدود ۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی برای این طرح هزینه شده بود.

وی با اشاره به اینکه استاد شهریار از سرآمدان شعرای ترک زبان پارسی گو است، افزود: غزلیات شهریار نشان دهنده دوران خاصی از زندگانیش است و در کنار آن مناجات نامه ها و عرض ارادت او به اهل بیت (ع) نشان دهنده بینش وسیع، روح بلند و نگاه دینی و شیعی اوست.

بلاغی گفت: زمان شناسی، وقت شناسی و سرایش شعر در اشعار استاد شهریار به طور شاحص به  چشم می خورد و این وقت شناسی در حوزه ادبیات و شعر بسیار مهم است.

وی با اشاره به جاودانگی اشعار استاد شهریار، ادامه داد: شهریار منحصر به این منطقه و خطه نیست و فراتر از مرزهای ایران نیز این شاعر شهیر را اهل ادب می شناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی حیدربابای شهریار ارسال شده بود که نشان دهنده شناخت و ارادت هنرمندان به شهریار است.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم این جشنواره به صورت بین المللی در سال های آینده برگزار شود، افزود: جشنواره ملی حیدربابای شهریار در لیست اصلی جشنواره های وزارت و فرهنگ ارشاد اسلامی ثبت و در تقویم جشنواره های وزارت قرار خواهد گرفت.

در این آیین از نفرات برتر دومین حشنواره ملی حیدربابای شهریار تجلیل شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز