خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی:

مرکز سنجش قابلیت‌های آمادگی جسمانی در تبریز تاسیس می‌شود

مرکز سنجش قابلیت‌های آمادگی جسمانی در تبریز تاسیس می‌شود
کد خبر : ۱۳۵۰۱۸

آذربایجان شرقی جزء استان‌های بر‌تر در علمی کردن ورزش به شمار می‌رود.

ایلنا: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: مرکز و پایلوت سنجش قابلیت‌های آمادگی جسمانی در تبریز تاسیس می‌شود.
به گزارش ایلنا سید محمد شروین اسبقیان در دیدار بهمن محمد رضایی رییس گروه توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان کشور و اکبر علمی کار‌شناس پایگاه های ورزش قهرمانی افزود: برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های استعدادیابی در کنار پیست دوومیدانی سرپوشیده شهید علی آبادی، سالن مرکز سنجش قابلیت‌های آمادگی جسمانی و پایگاه ورزش قهرمانی مدرن تاسیس خواهد شد.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آذربایجانشرقی در ۴ سال آینده به نقطه‌ای بایستی برسد که جزء ۳ استان بر‌تر کشور بوده و در المپیک‌ها جزء مدال اوران کاروان ورزش کشور باشد و این هدف مهم محقق نخواهد شد.
وی افزود: حلقه مفقوده ورزش استان و کشور مسائل علمی و پژوهشی و استعدادیابی بود ولی در چند سال اخیز با توجه به اجرای برنامه‌ها و سیاستهای کاری سیستماتیک شاهد رشد و تعالی ورزش استان در تمامی بخش‌ها خصوصا علمی کردن و برگزاری کلاسهای آموزشی برای مربیان و ورزشکاران در استان بوده و جزء ۳ استان بر‌تر کشور در این مقوله هستیم.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی اجرای سند راهبردی ۵ ساله ورزش استان را مهم‌ترین طرح تحقیقاتی در استان دانست و گفت: سند راهبردی ۵ ساله ورزش استان به عنوان چراغ راه آینده ورزش استان تمامی نیاز‌ها و ظرفیت‌ها شناسایی و هدایت ورزش استان را برعهده دارد.
وی در خصوص اجرای برنامه‌های مهم در استان در راستای استعدادیابی گفت: استعدادیابی می‌دانی بهترین راه حل برای شناسایی استعداد‌ها در بین نوجوانان و جوانان و حتی خردسالان بوده و در سال ۱۳۹۳ المپیاد ورزش آذربایجانشرقی در ۱۴ رشته در رده سنی نوجوانان و جوانان با حضور تمامی شهرستان‌ها و رقابتهای سریع‌ترین نونهال استان رد رده‌های سنی زیر۹،۱۲ و ۱۴ سال در استان برگزار خواهد شد.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی افزود: استعدادیابی می‌دانی و قرار گرفتن ورزشکاران در کوران رقابتهای ورزشی عامل مهمی دیگری در حضور بیشتری ورزشکار و مدال آوری قهرمانان استان در المپیک‌ها، بازیهای آسیایی و رقابتهای جهانی و اسیایی را به همراه خواهد داشت.
در این نشست رییس گروه توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان کشور نیز خبر از ارائه دستورالعمل پایگاههای ورزش قهرمانی در کشور داد و گفت: در این دستور العمل که به زودی ارائه خواهد شد در سال ۹۳،۴ یا ۵ استان به عنوان پایلوت در کشور به مدرن‌ترین و مجهز‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات سنجش آمادگی جسمانی مجهز خواهند شد و آذربایجانشرقی یکی از پیشتازان اجرای این برنامه راهبردی ورزش کشور است که آذربایجانشرقی با نیروهای متخصص و ظرفیت‌های موجود را محقق خواهد کرد.
بهمن محمد رضایی افزود: استان آذربایجانشرقی مستعد و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و نیروهای انسانی لازم برای اجرای این طرح را داراست.
بهمن محمد رضایی رییس گروه توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان کشور و اکبر علمی کار‌شناس پایگاههای ورزش قهرمانی در سفر به آذربایجانشرقی و تبریز از امکانات ورزشی و پایگاه قهرمانی تبریز و پیست دوومیدانی سرپوشیده تبریز بازدید کردند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز