مدیر روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی:
فرهنگسازی در حوزه پژوهش باید مستمر و بلندمدت باشد
نخستین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاعرسانی ستاد استانی گرامیداشت هفته پژوهش آذربایجان شرقی برگزار شد.
ایلنا: مسؤول کمیته تبلیغات و اطلاعرسانی ستاد گرامیداشت هفته پژوهش در آذربایجان شرقی گفت: فرهنگسازی در خصوص اهمیت و ضرورت پژوهش در جامعه نباید به یک بازه زمانی معین مانند هفته پژوهش محدود شود، بلکه این امر نیازمند هدفگذاری بلندمدت و مستمر در طول سال است.
به گزارش خبرنگار ایلنا جواد آهنگری در نخستین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاعرسانی ستاد استانی گرامیداشت هفته پژوهش آذربایجان شرقی، با بیان اینکه پژوهش، کلید پیشرفت و توسعه کشور است، افزود: بحثپژوهش و فناوری یک نیاز ضروری برای همه نهادهاست و در هر زمینهای که بخواهیم برای پیشرفت و توسعه قدم برداریم نیاز به آن احساس میشود.
وی پژوهشمحوری را نیازمند نگرش کلان و هدفگذاری بلندمدت و مستمر دانست و تاکید کرد: دستیابی به این هدف با همت مضاعف صاحبنظران حوزه پژوهش و اطلاعرسانی از دستاوردهای این حوزه امکانپذیر است.
مدیر روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نقش فراگیر و تاثیرگذار رسانهها در تقویت فرهنگ پژوهش، تصریح کرد: لازم است در فضاسازی و اطلاعرسانی برنامههای هفته پژوهش از ظرفیتهای رسانههای جمعی بهره ببریم.
آهنگری با بیان اینکه مستندسازی، اطلاعرسانی و زمینهسازی برای حضور موثر علاقمندان در برنامههای هفته پژوهش را از اهم وظایف کمیته اطلاعرسانی و تبلیغات ستاد گرامیداشت هفته پژوهش عنوان کرد و افزود: در این راستا میتوان با تشکیل میزگردهای علمی با حضور پژوهشگران برتر در صدا و سیما، فضاسازی شهری و اطلاع رسانی عمومی در مدارس و دانشگاهها و تجلیل از پژوهشگران نمونه، جامعه را نسبت به اهمیت و ضرورت امر پژوهش آگاه کرد.
در این جلسه که با حضور مدیران روابط عمومی تعدادی از دانشگاهها و دستگاههای اجرایی استان برگزار شد، هر یک از حاضران پیشنهادهای خود را در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن برنامههای هفته پژوهش در استان بیان کردند.