مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز:
پروانه فعالیت ۴ تاکسیران به دلیل تخلف باطل شد
طی هفته جاری از تعداد ۲۰۰ دستگاه تاکسی در مسیرهای مختلف شهر بازرسی نامحسوس صورت گرفته ودر ۱۳ موردبه علت برخورد بسیارمناسب رانندگان با مسافران و دریافت کرایههایی مطابق نرخهای مصوب مورد تشویق قرار گرفتهاند و در۷ مورد نیزبه علت دریافت کرایه اضافی، رانندگان به سازمان معرفی شدند.
ایلنا: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز گفت: پروانه تاکسیرانی ۴نفرازتاکسیرانان به علت عدم رعایت نرخهای مصوب ابطال شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا ایماننژاد با بیان اینکه بازرسان نامحسوس تاکسیرانی تحت عنوان مسافرسوار برتاکسیها، نحوه برخوردرانندگان ومیزان دریافت کرایهها را رصد میکنند افزود: پرسنل ستادی سازمان نیزبعداز اوقات اداری موظف به همین کار و ارائه گزارش روزانه میباشندکه طبق گزارشات رسیده، طی هفته جاری ازتعداد ۲۰۰ دستگاه تاکسی درمسیرهای مختلف شهربازرسی نامحسوس صورت گرفته ودر ۱۳ موردبه علت برخورد بسیارمناسب رانندگان با مسافران ودریافت کرایههایی مطابق نرخهای مصوب مورد تشویق قرارگرفتهاند و در۷ مورد نیزبه علت دریافت کرایه اضافی، رانندگان به سازمان معرفی
شدندکه پروانه تاکسیرانی ۴مورد باتوجه به سوابق آنها ابطال واز ۳مورد دیگرنیزبا درج درپرونده تعهدات لازم اخذ گردید تادرصورت تکرار پروانه آنها نیز ابطال شود.
وی با اعلام اینکه سازمان تاکسیرانی مصمم به اجرای قوانین و مقررات بوده و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد کردادامه داد: همان گونه که بارها نیزخدمت شهروندان اعلام شده، رصد کردن عملکرد تاکسیها و برخورد با تاکسیرانان متخلف از وظایف ذاتی سازمان میباشد ولی باتوجه به وسعت کلان شهر تبریزو تعداد زیاد تاکسیها نیازمندهمکاری تمامی شهروندان میباشیم که در این زمینه گشتهای خودرویی سازمان در سطح شهر و واحد شکایات مردمی در محل ساختمان اداری سازمان و همچنین شماره تلفن ۴۷۷۶۶۳۶بصورت ۲۴ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز با اشاره به عودت ۶ میلیون تومان وجه نقد توسط یکی از رانندگان تاکسی ترمینال به صاحب پول و همچنین عودت یک هزار و ۲۰۰ مورد سایراشیاء جامانده در تاکسیها طی یکسال گذشته توسط رانندگان تبریز خاطر نشان کرد: تاکسیرانان تبریزی انسانهای وارسته و قانونمندی هستندکه با وجود مشقات زیاد این شغل شریف و درآمد بسیار پایین آن بصورت شبانه روزی درخدمت شهر و شهروندان میباشندو باتوجه به آمار اعلامی درصد ناچیزی تخلف و یا دریافت کرایه اضافی توسط آنها صورت میگیردکه مانیز منکر آن نبوده و با آن درصد بسیار کم نیز موظف به برخورد قانونی میباشیم ولی
باید توجه داشت که افزایش روز افزون قیمت لوازم یدکی وهزینه تعمیرات خودرو و همچنین برخی دیگراز اقلام مورد نیاز تاکسیرانان و عدم کنترل و نظارت براین موضوع موجب فشارات روحی و روانی برآنها گردیده و متاسفانه دستگاههای ذیربط نیزحمایت چندانی از این قشرنمی کنند ولی با دریافت ۵۰تومان کرایه اضافی توسط یک تاکسیران عملکردوخدمات تمامی آنها زیرسوال رفته و گاهآ نیز تیتراخبار رسانههای صمعی و بصری و نوشتاری میشود.
وی تاکید کرد: هیچگونه دریافت کرایهای خارج از نرخهای مصوب مورد تایید سازمان نبوده و برخورد قانونی با متخلفان صورت میگیرد، ولی باید واقعیات جامعه را نیز در نظر داشت و بجای انتقادات کلی موارد را بصورت شفاف و موردی به سازمان انتقال دادتا پالایشهای لازم صورت گیرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز ادامه داد: پس از هدفمندسازی یارانهها که بنزین و گاز ودر نتیجه روغن و لوازم یدکی وسایرهزینههای تعمیرو نگهداری خودرو افزایش یافت مقررگردیده بودکه یارانههایی به خودروهای فعال در حمل ونقل منجمله تاکسیها توسط دولت تخصیص یابد که متاسفانه چنین امری محقق نشدلذاپس از روی کار آمدن شورای اسلامی و شهردار جدیدبرخود وظیفه دانستیم در جهت رفع بخشی از مشکلات تاکسیرانان که از طریق مسئولین استانی قابل حل است اقدام نماییم که در همین راستا پیگیریهایی توسط سازمان صورت گرفته تا حداقل از طریق مسئولین استانی وشهری بخشی از مشگلات موجود
تاکسیرانان تبریزی رفع گرددکه امید است با درایت آنها وارائه نظرات وراهکارها وپیشنهادات کارشناسی شده و همراهی اصحاب رسانه از مشکلات معیشتی و رفاهی تاکسیرانان کاسته شود.