خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

کسب معرفت اهداف والای عاشورا از عزاداری‌هاست

کسب معرفت اهداف والای عاشورا از عزاداری‌هاست
کد خبر : ۱۱۹۹۹۳

انجام هرگونه حرکات نسنجیده و دشمن شادکن و اعمالی که بوی خرافات می‌دهد برای این شخصیت‌ها شایسته نیست و نبایستی به هیچ وجه بهانه دست دشمن بدهیم، مخصوصاً در مورد قمه زنی که ترک آن مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

ایلنا: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: ایام عزاداری ماه محرم فرصت بسیار مغتنمی برای کسب معرفت وفیض و بهره‌مندی از اهداف والای عاشورا و سالار شهیدان حضرت اباعبدا… الحسین(ع) است.
به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام و المسلمین حسین تقی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدا… الحسین(ع) و یاران باوفایش افزود: این ایام فرصت بسیار مناسبی است که مسلمانان و پیروان و عاشقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به چند مسئله مهم توجه جدی داشته باشند.
وی اولین مسئله را تقویت احساسات و شعائر دینی و انجام عزاداری صحیح و بامعرفت نسبت به شهدای کربلا دانست و خاطرنشان کرد: حقیقت این عزاداری‌ها باید به معنای جمع شدن در زیر پرچم ولایت و امامت باشد که مهم‌ترین عامل وحدت شیعیان و رهروان امام حسین(ع) نیز این موضوع است و همانطوری که رهبری پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) موجب حاکمیت قرآن و اسلام و محور وحدت مسلمانان بود، در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) نیز این مسئله در اطاعت از حضرت امام خمینی(ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری عینیت یافته است.
حجت الاسلام تقی‌زاده لزوم تحقیق و تتبع عمیق از ابعاد شخصیتی و فضایل و مناقب و سیره زندگانی شهدای کربلا مخصوصاً حضرت اباعبدا… الحسین(ع) را مسئلهٔ مهم دیگر این ایام خواند و افزود: شناخت صحیح و تبعیت کامل از سیره زندگی ایشان، سعادت دنیا و آخرت ما را تضمین می‌کند و همانطور که به فرموده پیامبر گرامی اسلام «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» یعنی «فرزندم حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است» که هرکس که به ایشان پناه آورده، راه راست را حفظ کرده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگری که باید به آن توجه جدی شود را تأمل و پی بردن به اهداف والای عاشورا عنوان کرد و افزود: درک این اهداف برای ما راهگشا و نجات بخش است.
وی تأکید کرد: ۱۳ قرن پیش حضرت امام حسین(ع) در میدان کربلا، شعار «هیهات منا الذله» را سر دادند که این شعار پس از ۱۳ قرن و در جریان شکل گیری، پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و میادین حساس تاریخی برای ما چراغ راه بوده و با همین شعار همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن خنثی شده و ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب اسلامی پاس داشته شده است.
حجت الاسلام تقی‌زاده با اشاره به چرایی زنده ماندن نهضت عاشورا پس از گذشت قرن‌ها از این نهضت، گفت: حادثه‌های بسیاری در تاریخ بوقوع پیوسته و پس از چندی به فراموشی سپرده شده‌اند ولی نهضت عاشورا و کربلا هر روز زنده‌تر و پویا‌تر شده و هر سال روح تازه‌ای به جامعه می‌دهد و شیعیان با روح ایثارگری حماسه آفرینان عاشورا و محرم زنده‌تر می‌شوند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم اهتمام عزاداران حسینی بر عزاداری صحیح و با معرفت افزود: از آنجا که مقام و منزلت سالار شهیدان در نزد خداوند بسیار بالاست لازم است که در این عزاداری‌ها شأن و مقام و منزلت این شهدا را حفظ کرده و اعمالی که شرعاً و عقلاً و حتی عرفاً مورد تأیید است در سوگواری‌ها بهره برداری شود.
حجت الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: انجام هرگونه حرکات نسنجیده و دشمن شادکن و اعمالی که بوی خرافات می‌دهد برای این شخصیت‌ها شایسته نیست و نبایستی به هیچ وجه بهانه دست دشمن بدهیم، مخصوصاً در مورد قمه زنی که ترک آن مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز