خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

تبلیغات در فضای مجازی فرصت یا تهدید/ از اکانت فیک تا عکس‌های رنگین و فتوشاپی

تبلیغات در فضای مجازی فرصت یا تهدید/ از اکانت فیک تا عکس‌های رنگین و فتوشاپی
کد خبر : ۱۰۸۵۰۸۳

به دلیل ریشه کن نشدن بیماری کرونا در کشور و بع تبع آن کاهش ستادهای تبلیغاتی؛ فضای مجازی بستری برای تبلیغ کاندیداهای شورای شهر در همه جای کشور بویژه تبریز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، کشور بیش از یک سال است که با همه گیری ویروس کرونا مواجه است و به طبع آن انتخابات ۱۴۰۰ نیز به خاطر همه گیری کرونا در وضعیت خاصی برگزار خواهد شد. از آنجایی که تجمعات و سخنرانی ها هم ممنوع است و هم خریداری ندارد، داوطلبان انتخابات شورای شهر تبریز بیش‌تر از دور قبل به فضای مجازی روی آورده‌اند.

                                                                                  تبدیل رسانه‌ها به ستاد‌های تبلیغاتی

با گشتی در رسانه های بومی می توان دریافت که کاندیداها با ارسال یادداشت و گفت و گو سعی دارند خود را در میان مخاطبان آن رسانه مطرح کنند و بعدتر با نشر مطالب  خود در فضای مجازی به ویژه در تلگرام و اینستاگرام سعی دارند دیگر مخاطبان را نیز با خود آشنا کنند تا بتوانند سبد رای خود را پر کنند، رسانه ها  نیز بر اساس سیاست‌های خود و یا دریافت حق تبلیغ از نامزدها سعی در شناساندن نامزدهای انتخاباتی به مردم دارند  اما در این میان برخی صفحات مجازی پرمخاطب نقش آفرینی خاصی دارند.

جدا از تلاش کاندیداها برای انتشار محتوای مدنظر خود در رسانه‌ها، صفحه شخصی خود یا صفحات و کانال‌های پرمخاطب، گویا برخی ستادها با اجیر کردن اکانت‌های فیک عملیات های تخریبی و تعریفی اجرا می کنند، این اکانت ها در هر جایی که بتوانند از کاندیدای خود تعریف و تمجید و علیه کاندیداهای رقیب تخریب و تهمت وفحش پراکنی می‌کنند و از آنجایی که این اکانت‌ها یکبار مصرف و قابل پیگیری هستند این روند  علیه کاندیداها ادامه می یابد و فضای انتخاباتی برای برخی تیره و تار و برای برخی دیگر ذوق آور می شود.

فضای مجازی برای معرفی افراد با توجه به شرایط کرونایی بهترین بستر است اما مشکلی که این رویکرد برای برخی کاندیداها ایجاد کرده است توهم رای با این فضاست، برخی گمان می کنند به صرف محتوا و عکس رنگین می توانند آرای مردمی را آن هم در انتخاباتی پر کاندیدا به مانند شورای شهر تبریز از آن خود کنند، برخی مشاوران کاندیداها نیز در این تلقین این مسئله نقشی اساسی دارند و از آنجایی که کیسه برای خرج تبلیغاتی در فضای مجازی دوخته‌اند بر این مسئله تأکید صد چندان دارند، اما باید دانست که کسی می تواند رای مردم را  با خود همراه کند که سالها با مردم زیسته باشد و درد آنان را از نزدیک  لمس کرده باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز