خبرگزاری کار ایران

توضیح درباره ریزش معدن در شازند و عملیات جستجوی مفقودان احتمالی/ صاحب معدن بازداشت شد + فیلم

کد خبر : ۱۴۹۴۷۱۹

استاندار مرکزی درباره ریزش معدن در شازند و عملیات جستجوی مفقودان احتمالی توضیحاتی را ارائه کرد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا،  احمد وحیدی، وزیر کشور در این تماس ضمن تقدیر از تلاش‌های امدادگران و صدور دستورات لازم درخصوص استفاده از تمامی امکانات به‌منظور تسریع در عملیات آواربرداری و امداد و نجات، بر آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران کشور برای هرگونه همکاری با ستاد مدیریت بحران استان مرکزی تأکید کرد. 

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی نیز در این ارتباط تلفنی ضمن ارائه‌ی گزارشی از ابعاد این حادثه و با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران استان بلافاصله پس از حضور در محل، به تشریح اقدامات میدانی دستگاه‌های اجرایی و ستاد مدیریت بحران استان در خصوص این حادثه پرداخت. 

پیدا شدن دومین پیکر افراد محبوس شده در زیرآوار

بابک محمودی رییس سازمان امداد و نجات کشور گفت: با تلاش نیرو های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مرکزی پیکر دومین نفر از محبوسان حادثه ریزش معدن از زیر آوار پیدا شد.

وی ادامه داد: دو نفر همچنان زیر آوار کوه هستند.تلاش نیرو های امدادی برای یافتن سایر محبوسان ادامه دارد.

تداوم عملیات جست و جو محبوسان

بابک محمودی رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: عملیات جست و جو محبوسان در حادثه ریزش معدن شازند با تلاش‌های بی‌وقفه تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر برای یافتن سه نفر از محبوسان همچنان ادامه دارد. 

پیدا شدن پیکر یک نفر از محبوسان حادثه 

بابک محمودی رییس سازمان امداد و نجات کشور گفت: با تلاش نیرو های امدادی جمعیت هلال احمر یک نفر از محبوسان از زیر آوار یافت شد.

وی ادامه داد: ۳ نفر همچنان زیر آوار هستند.تلاش نیرو های امدادی و عملیاتی جمعیت هلال احمر برای یافتن سایر محبوسان همچنان ادامه دارد.

 

صاحب معدن بازداشت شد

مهدی هشت‌رودی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شازند  در رابطه با حادثه ریزش معدن در این شهرستان بیان کرد:حدود ساعت ۱۰ امروز اعلام شد که یک معدن در منطقه شازند ریزش کرده و ۴ ماشین معدن کاری به همراه راننده‌ها زیر آوار مانده‌اند.

وی افزود: با توجه به حجم بالای ریزش سنگ بر روی ماشین‌های معدنکاری، سگ‌های زنده‌یاب به محل اعزام شدند. همچنین از شهرستان‌های اطراف درخواست کمک شده تا به آوار‌برداری کمک شود.

هشت‌رودی گفت: دستور داده شده نیرو‌ها و امکانات معادن اطراف برای آوار‌برداری و پیدا کردن افراد مفقودی کمک کنند.

دادستان شهرستان شازند بیان کرد: با دستور قضایی صاحب معدن بازداشت شده است.

 

حجم ریزش کوه بسیار زیاد است

 

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار استان مرکزی درباره ریزش معدن در شازند گفت: امروز 27 خردادماه در ساعت 10 صبح ریزش یکی از معادن شهرستان شازند گزارش شد و بلافاصله عوامل امدادی و فنی مهندسی در محل معدن حضور پیدا کردند. حجم ریزش کوه بسیار زیاد است.

استاندار استان مرکزی گفت: تعدادی از کارکنان در آنجا حضور داشتند و در جستجوی افرادی هستند که احتمال داده می‌شود، در زیر آوار گرفتار شده باشند. همچنین باید نسبت به ایمن‌سازی باقی معدن اقدامات لازم انجام  شود.

توضیح درباره ریزش معدن در شازند و عملیات جستجوی مفقودان احتمالی/ صاحب معدن بازداشت شد  + فیلم

منابع کارگری ایلنا در استان مرکزی در ارتباط با کارگرانی که در ریزش معدن شازند مفقود شده‌اند، جزئیاتی ارائه کردند.

براساس گفته این منابع، چهار راننده زیر آوار سنگهای ناشی از ریزش کوه محبوس شده‌اند.

این چهار کارگر شامل دو راننده کمپرسی و دو راننده بیل مکانیکی در محل حادثه مشغول فعالیت بودند که ریزش آوار رخ می‌دهد؛ این کارگران به همراه تجهیزات‌ کارشان مدفون می‌شوند.

در حال حاضر تلاش برای نجات جان این کارگران ادامه دارد. تیم‌های امدادی در محل حضور دارند و عملیات امداد و نجات برقرار است.

توضیح درباره ریزش معدن در شازند و عملیات جستجوی مفقودان احتمالی/ صاحب معدن بازداشت شد  + فیلم

 

حضور ٦ تیم سگ‌هاى جستجو در محل ریزش معدن شازند

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: ۱۴ تیم امدادی از استان مرکزی و ۳ استان معین به منطقه حادثه‌دیده اعزام شده و در حال جست‌وجوی مفقودین احتمالی هستند.

محمودی ادامه داد: در حال حاضر ۷ تیم واکنش سریع، یک تیم کوهستان و ٦ تیم سگ هاى جستجو در منطقه حضور دارند.

وی ادامه داد: عملیات جستجو و دسترسی به افراد محبوس ادامه دارد.

توضیح درباره ریزش معدن در شازند و عملیات جستجوی مفقودان احتمالی/ صاحب معدن بازداشت شد  + فیلم

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز