خبرگزاری کار ایران

رحمانی موحد:

روابط ایران و ژاپن از پشتوانه ارتباطات مردمی و فرهنگی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۴۷۳

تعدادی از مدیران و نمایندگان شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و برخی روزنامه‌های ژاپن با سفیر ایران در توکیو ملاقات و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که مدیران خبر و روسای واحدهای تولید برنامه‌ها در مورد کشورهای خارجی  آن شبکه ها نیز حضور داشتند شرکت کنندگان ژاپنی ضمن معرفی زمینه فعالیت های خود آمادگی خویش را برای همکاری رسانه ای با سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

مرتضی رحمانی موحد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در توکیو در این ملاقات گفت: روابط ایران و ژاپن، روابطی است که از قدمت تاریخی و نیز پشتوانه ارتباطات مردمی و فرهنگی برخوردار است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت روابط دو کشور به ویژه در سطوح مقامات عالیرتبه دو کشور اظهار داشت: سال آینده، مصادف با نودمین سالگرد برقراری روابط سیاسی ایران و ژاپن است و این فرصت خوبی است تا ارتباطات مردمی دو کشور بویژه در زمینه های علمی، فرهنگی و گردشگری بیش از بیش تقویت شود. به این مناسبت برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده است که پوشش خبری آن برنامه ها توسط رسانه های ژاپنی می تواند زمینه مناسبی برای شناخت متقابل بیشتر مردم از تاریخ فرهنگ و تمدن دو کشور باستانی آسیا فراهم سازد.  

این دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به سوابق خویش در رسانه های ایران و نیز حسن همکاری با رسانه های کشورهایی که قبلا ماموریت داشته است، تصریح کرد: در تمامی ماموریتهای دیپلماتیک خود همواره به رسانه ها توجهی خاص داشته ام و اکنون امیدوارم با شما رسانه های ژاپنی روابطی خوب موثر و مثمرثمر داشته باشم، باور جدی دارم که با همکاری شما خواهیم توانست روابط ایران و ژاپن  را به نقطه مطلوب تر برسانیم.

رحمانی موحد یایان جلسه ضمن تشکر از حضور نمایندگان رسانه های ژاپن در سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو پیشنهاد کرد از طریق برگزاری منظم و دوره ای جلسات در آینده چارچوبی برای همکاری های منظم رسانه های ژاپنی با سفارت و نیز با همتایان ایرانی آنها فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز