خبرگزاری کار ایران

آغاز پرهیجان لیگ ملت‌های اروپا؛ آلمان - فرانسه

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۶۲۵

فرانسه، قهرمان جهان، امشب در آلمان به مصاف تیم تحت فشار یواخیم لوو می‌رود تا نخستین دوره برگزاری لیگ ملت‌های اروپا که قرار است جای بازی‌های متعدد دوستانه را بگیرد، شروع چشم‌نوازی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، دیدیه دشان تمام بازیکنانی که هفت هفته قبل در روسیه جام قهرمانی را بالای سر بردند، در اختیار دارد به جز کاپیتان هوگو لوریس و دیگر دروازه‌بان تیم، استیو مانداندا که به دلیل مصدومیت نتوانستند تیم را همراهی کنند.

به‌عنوان سومین کسی که در قالب بازیکن و مربی قهرمان جهان شده، دشان به خوبی از فشاری که با چنین دستاورد مهمی گریبان تیم را می‌گیرد، آگاه است اما باور دارد که همین می‌تواند به تیمش کمک کند: «از نظر خودباوری، این قهرمانی تیم را گالوانیزه می‌کند. عنوان قهرمان جهان را باید مدیریت کرد تا وزنه و باری روی دوش شما نشود و بر عکس بتواند شما را در مسیر موفقیت بعدی همراهی کند. قهرمانی جهان جنبه‌های مثبت زیادی از نظر ورزشی دارد اما از جهت انسانی و روانی نیز واقعا روحیه بخش است. باعث نمی‌شود بازیکنان نتوانند از مراحل و زمان‌های سخت گذر کنند ضمن اینکه لزوما برچسب قهرمان جهان به آنها ربط داده نمی‌شود.»

کیلیان امباپه که به‌عنوان پدیده جام جهانی و بهترین بازیکن جوان این رقابت‌ها انتخاب شد، در بازی این هفته پاری‌سن‌ژرمن برابر نیم که با برد 4 بر 2 قهرمان فرانسه خاتمه یافت، به دلیل هل دادن بازیکن حریف بعد از اینکه رویش خطا مرتکب شده بود، اخراج شد. جلسه تعیین میزان محرومیت او دیشب برگزار شد اما دشان که تیمش یکشنبه با هلند بازی می‌کند، قصد ندارد بیش از حد از مهاجم جوانش انتقاد کند: «آدمیزاد واکنش نشان می‌دهد. او نباید این کار را می‌کرد و خودش هم می‌داند اما نمی‌خواهم این مساله را خیلی بزرگ کنم.»

آلمان، تیمی که فرانسه جایش را به‌عنوان قهرمان جهان گرفت، باید خیلی چیزها را ثابت کند بعد از جام جهانی فاجعه باری که پشت سر گذاشت و برای نخستین بار بعد از 80 سال از مرحله گروهی جام جهانی حذف شد مثل مربی‌اش لوو که باید نشان دهد هنوز هم انتخاب درستی برای نیمکت «دی مانشافت» است. لوو که از سال 2006 مربی آلمان است، گفت: «ما همه زیر ذره بین و به شدت تحت فشار هستیم در عین حال به کلاس و کیفیتمان اطمینان دارم. تیم جام جهانی خیلی خیلی خوب بود اما ما نتوانستیم بازی کنیم.» لوو گفته تیم را متحول می‌کند و به جاده موفقیت بازمی‌گرداند. او سه بازیکن جدید به تیم اضافه کرده و سامی خدیرا و سباستین رودی را مثل چند بازیکن دیگر کنار گذاشته.

توماس مولر مهاجم باتجربه تیم ملی آلمان امیدوار است این بازی در مونیخ به آنها کمک کند جام جهانی را فراموش کنند: «فرانسه تیم معمولی نیست و پیروزی برابر آنها گام بزرگی است برای اینکه از ناکامی بزرگ این تابستان عبور کنیم.»

منبع: خبرگزاری فرانسه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز