خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور:

قوای سه‌گانه مجاز به دخالت در کار فرماندهان نظامی و انتظامی نیستند/ آیا روحانی می‌خواهد فرمانده کل قوا باشد؟

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۹۸۹

نماینده مردم ارومیه تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا انتخاب مقامات نظامی و انتظامی با رای مردم انجام نمی‌شود. چرا رئیس‌جمهور سخن از انتخاب فرماندهان نظامی با رای مستقیم و غیرمستقیم مردم می‌زند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در پایان جلسه امروز مجلس شورای اسلامی نادر قاضی‌پور به استناد بند ۱۱۰ قانون اساسی در جریان اخطاری گفت: امور مربوط به نیروهای مسلح از اختیارات و وظایف رهبری است.

وی با بیان اینکه قوای سه گانه مجاز به دخالت در کار فرماندهان نظامی و انتظامی نیستند، گفت: چرا ریاست جمهور در این امور دخالت می‌کند که باعث بروز اختلاف و ایجاد بار امنیتی شود.

نماینده مردم ارومیه تاکید کرد: در حالی که رئیس‌جمهور حافظ قانون اساسی است، چرا تخلف می‌کند و به قانون اساسی آسیب می‌رساند؟ علت این امر چیست؟

قاضی‌پور با بیان این پرسش که آیا ایشان می‌خواهد فرمانده کل قوا باشند، خاطرنشان کرد: یک بار تجربه بنی‌صدر کافی بود در هیچ کجای دنیا انتخاب مقامات نظامی و انتظامی با رای مردم انجام نمی‌شود. چرا رئیس‌جمهور سخن از انتخاب فرماندهان نظامی با رای مستقیم و غیرمستقیم مردم می‌زند.

این نماینده اصولگرای مجلس ابراز داشت: قانون اساسی این اختیارات را به مقام معظم رهبری داده است لذا از رئیس مجلس تقاضا می‌شود که در جلسه سران قوا به رئیس‌جمهور محترم در این باره تذکرات لازم بدهند.

علی لاریجانی در پاسخ به اظهارات نادر قاضی پور گفت: طبق قانون اساسی این اختیارات رهبری بوده و کاملا روشن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز