خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

پول بنزین خودروی برخی به اندازه یارانه یک خانواده 8 نفره است

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۱۴۸

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ماهیت مسائل اجتماعی تغییر کرده است، گفت: وقتی ماهیت تغییر می‌کند بازیگران آسیب‌های اجتماعی دیگر بازیگران قدیمی نیستند و باید برای آنها فکری کنیم و به دنبال عوامل آن باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی؛ وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در همایش بهزیستی و سلامت اجتماعی که امروز به مناسبت هفته سلامت در تالار تلاش وزارت کار برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای شده که دارایی یک فرد به اندازه‌ای زیاد شده که پول بنزین خودرو‌اش به اندازه یارانه یک خانواده 8 نفره است در حالی که یارانه‌ هم دریافت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ماهیت مسائل اجتماعی تغییر کرده است، افزود: وقتی ماهیت تغییر می‌کند بازیگران آسیب‌های اجتماعی دیگر بازیگران قدیمی نیستند و باید برای آنها فکری کنیم و به دنبال عوامل آن باشیم.

وزیر کار با بیان این مطلب که در هفته سلامت باید برای سلامت اجتماعی جایگاه خاصی در نظر گرفته شود خاطرنشان کرد: ما باید خودمان را در چه در بخش اورژانس اجتماعی و چه در مطالعات آماده کنیم و چاره‌ای بیندیشیم و در این بین ماهیت مسائل اجتماعی که تغییر کرده را در نظر بگیریم.

ربیعی اضافه کرد: در خصوص این ماهیت تغییر یافته در سازمان بهزیستی باید برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد.

وی ضمن لزوم توجه به همسر‌آزاری و همچنین مشاوره طلاق گفت: امروز پدیده طلاق دیگر مثل قدیم نیست نه اینکه عوامل خیلی تغییر کرده و عوامل گذشته نیست بلکه با تغییراتی در این بخش مواجه هستیم. در این زمینه نیاز داریم که همه اندیشمندان و نظریه‌پردازان را کانون تحلیل بخش سلامت اجتماعی کنیم.

وزیر کار ادامه داد: اگر امروز به سلامت اجتماعی توجه نکنیم؛ جامعه‌ای خواهیم داشت که اعتمادش پایین خواهد آمد و جامعه‌ای با ارزش‌های متضاد خواهیم داشت. ما نگران فلسفه وجودی ارزش‌های مشترکمان هستیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه پیرامون سلامت اجتماعی بیش از اینها گفت‌وگو باید بحث شود، تصریح کرد: با راه‌اندازی اورژانس اجتماعی باید تماس‌هایی که گرفته می‌شود؛ تحلیل محتوا کنیم و روش برخورد و مشاوره‌های جدید را بوجود آوریم و در این راستا باید از نهادهای مدنی و گروه‌های اجتماعی کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه دلم می‌سوزد که ما نتوانستیم؛ بخوبی کارکردهای این سازمان را به جامعه بشناسانیم، ادامه داد: بخش اعظمی از جامعه ایران باید به مددکار تبدیل شوند و به گونه‌ای باشد که هر ایرانی یک مددکار تلقی شود.

وزیر کار با بیان این مطلب که ما باید زمینه را برای حرکت افراد به سوی سلامت اجتماعی مهیا کنیم، خاطرنشان کرد: باید جامعه را به این سمت تحریک کنیم و تجارب نشان داده که زنان بیش از مردان در مسائل خیر جمعی مشارکت می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز