خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی:

هشدار نارنجی برای استان های غربی کشور/ ورود سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۲۸۸

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز و فردا شدت بارش ها در غرب و شمال شرق کشور خواهد بود، گفت: از روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد ش.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوا گفت: از بامداد تاکنون در 13 استان کشور به ویژه استان های غربی شاهد بارندگی بوده ایم. 

وی ادامه داد: کانون بارش ها در نیمه غربی کشور خواهد بود. این بارش ها هشدار سطح نارنجی را در این استان ها به خود اختصاص داده است. این وضعیت در نیمه غربی کشور برای استان های آذربایجان غربی، اردبیل، کرمانشاه و کردستان، ایلام خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و نیمه جنوبی و غربی استان مرکزی، جنوب استان همدان، استان اصفهان وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز بارش شدید برای استان گیلان پیش بینی شده است. در شرق کشور بخش های جنوبی استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی نیز شدت بارش ها را خواهیم داشت. در دامنه های جنوبی البرز به ویژه مناطق مرتفع استان زنجان و استان البرز و مناطق مرتفع استان تهران شاهد این بارش ها خواهیم بود.

ضرابی تصریح کرد: انتظار داریم در بخش های جنوبی و مرکزی کشور نیز شاهد بارش های پراکنده باشیم. توصیه اکید ما به هموطنان این است که از رفتن به ارتفاعات در روزهای تعطیل در مناطق یادشده خودداری کنند. 

وی ادامه داد: در قم و همچنین دامنه جنوبی البرز نیز در ساعات عصرگاهی شرایط مهیاتری برای بارش خواهندداشت. در مشهد نیز بارش ها بیشتر تا قبل از ظهر خواهد بود و البته فردا هم این بارش ها را خواهیم داشت. 

وی ادامه داد: این سامانه بارشی فردا بیشتر در شرق کشور و بخشی از شمال غرب فعال است یعنی در استان های گلستان، خراسان شمالی،خراسان رضوی، بخش هایی از استان های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان بارندگی خواهیم داشت. ارتفاعات البرز و زاگرس نیز بارش ها خفیف خواهد بود. این سامانه بارشی فردا عصر از کشور خارج خواهد شد.

ضرابی تصریح کرد: سامانه بارشی جدید نیز از روز دوشنبه وارد کشور خواهد شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز