خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی نظام پرستاری تاکید کرد:

ضرورت توجه به دغدغه‌های پرستاران از سوی نهادهای مسئول

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۶۰۸

رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: دولت، مجلس و نهادهای سیاستگذار به دغدغه‌های پرستاران توجه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زاهد صفت (رئیس شورای عالی نظام پرستاری) در همایش بزرگداشت روز پرستار گفت:  شورای عالی نظام پرستاری در ماه‌های آغازین چهارمین دوره فعالیت سازمانی خود با رعایت موازین در راستای تلاش برای احقاق حقوق پرستاران با تنظیم برنامه راهبردی فعالیت خود را آغاز کرده‌است.

وی گفت: این شورا همراه با انسجام پرستاران از حقوق این قشر زحمت‌کش دفاع می‌کند و همراه با آن گام برمی‌دارد، لذا با توجه به نقش کلیدی و موثر پرستاران در بحث پیشگیری، آموزش و بهداشت ضرورت صیانت از این رشته بیش از پیش حس می‌شود.

وی ادامه داد: بدیهی است؛ توجه به اهمیت دغدغه پرستاران از سوی دولت، مجلس و سیاستگذاران بیش از گذشته ضرورت دارد و انتظار می‌رود در پس حوادث سخت سال‌های گذشته پس از عدم اجرای قوانین مصوب مثل عدم اجرای کاهش ساعت کاری و عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری مصوب سال ۸۶ مجلس شورای اسلامی و حتی عدم صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای که تاکنون در حد شعار بوده است؛ آسیب‌شناسی صحیحی در این خصوص صورت گیرد.

وی  با بیان اینکه این سوال مطرح است که چرا در سال‌های اخیر این مشکلات حل نشده است و فقط در روز پرستار مرور می‌شوند، افزود: جذب نیروهای غیرعلمی و ناکارآمد رشد علمی این رشته را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است و دانشجویان بدون انگیزه و نگران از غیرتخصصی شدن رشته خود به دنبال انتقال خود از بالین به سایر بخش‌ها هستند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری اظهار کرد: به اتخاذ تصمیمات درست درعرصه سلامت نیازمندیم و الزامی است که تعاملات و هم‌اندیشی‌ها با روسای بیمارستان‌ها، مسئولان وزارت بهداشت و گروه‌های پرستاری در این راستا صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز