خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو :

آزمایشگاه مرجع تجهیزات پزشکی در کشور تاسیس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۸۳۶

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ضرورت وجود آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی در حوزه تجهیزات پزشکی از سال‌ها پیش احساس می‌شد که بعد از پیگیری‌های طولانی مدت خوشبختانه به نتیجه رسیده است.

به گزارش ایلنا، سیدحسین صفوی در این باره افزود: بعد از اینکه اداره کل تجهیزات پزشکی به سازمان غذا و دارو ملحق شد، منطقی بود که آزمایشگاه مرجع تجهیزات پزشکی در داخل آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو که سابقه خوبی نیز دارد، تشکیل شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته ساختمان آزمایشگاه ساخته شده است و امکاناتی نیز خریداری شده؛ البته باید تلاش‌های زیادی شود تا یک آزمایشگاه تخصصی در حوزه‌های مختلف تجهیزات پزشکی بتواند نیاز جامعه درمانی و پزشکی را تامین کند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: در اولین قدم بعد از تاسیس آزمایشگاه، هماهنگی با آزمایشگاه مرجع بود که تفاهم نامه‌ای در این راستا امضا شد و برای تخصصی کردن این فعالیت قرار شد که بحث آکرودیته کردن آزمایشگاه‌ها را آزمایشگاه مرجع غذا و دارو انجام دهد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، صفوی خاطر نشان کرد: در قدم دوم نیز آزمایشگاه باید حداقل‌های تست‌ها و تست‌های پایه تجهیزات پزشکی در حوزه‌های مختلف را انجام دهند که باید یکسری دستگاه‌های تخصصی همراه با کارشناسان تخصصی در این آزمایشگاه به کار گرفته شود و دانش فنی آن در این آزمایشگاه به وجود آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز