خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

مناسب‌سازی محیط برای معلولان در اولویت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۵۷۳

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: باید امید را در جامعه معلولان کشور ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه آیین تجلیل از معلولان فرهیخته در جمع خبرنگاران گفت: ‌یکی از اولویت‌های اصلی سازمان بهزیستی موضوع مناسب سازی محیط برای معلولان است که وزیر کشور به عنوان رئیس ستاد مناسب سازی این موضوع را جهت تحقق تردد آسان معلولان پی گیری می‌کند.

وی تاکید کرد: باید به مناسب سازی محیط در معابر، خیابان‌ها، محیط‌های عمومی و ساختمان‌های اداری نظارت بیشتری شود که یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند در این خصوص نقش موثری ایفا کند شهرداری است.

بندپی خاطرنشان کرد: لایحه جدید حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در فصل اول خود به مسئله مناسب سازی محیط برای معلولان تاکید خاص دارد و با توجه به حضور معلولان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، تحصیلی، اقتصادی و مهارت آموزی باید شرایطی را فراهم کنیم که این عزیزان بتوانند راحت‌تر از امکانات عمومی استفاده کنند و در خیابان‌ها و معابر تردد داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به سخنان علی صابری عضو شورای شهر مبنی بر تصویب بودجه‌ای برای مناسب سازی محیط در شورای شهر اظهار کرد: این خبر بسیار تکان دهنده و مسرت بخش بود و اختصاص بودجه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که بتوانیم این موضوع را به شهرداری تمامی کلان شهر‌ها نیز توسعه دهیم.

بندپی افزود: از نظر دسترسی منطقه ۸ و ۱۲ تهران بهترین مناطق شناخته شده و همچنین استان خراسان رضوی بهترین استان از این نظر است.

وی با بیان اینکه در رابطه با مناسب سازی هنوز بودجه خاصی نداریم گفت: سعی می‌کنیم دستگاه‌ها مهم‌ترین اقداماتشان را به موضوع مناسب سازی برای معلولان اختصاص دهند تا معلولان کمتر درخواست کمک از افراد داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: ‌ ساختمان جدیدی برای سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده که از استانداردهای کافی برخوردار خواهد بود و برای ساخت آن از استانداردهای جهانی و ساختمان‌های دارای استاندارد در جهان الگوبرداری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز