حجت الاسلام تیموری مطرح کرد؛
بیش از ۳۰ پایگاه اطلاع رسانی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فعال است

رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از فعالیت بیش از ۳۰ پایگاه در پژوهشکده های متعدد پژوهشگاه خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، نشست هماندیشی رابطان رسانه و فناوری پژوهشکدهها، مراکز و ادارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با حضور حجتالاسلام والمسلمین موسی الرضا تیموری، رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی پژوهشگاه و آقای اکبر پوست چیان، مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
حجت الاسلام تیموری در ابتدای این نشست گفت: باتوجه به حجم گسترده فعالیتها و برنامه هایی علمی پژوهشگاه، از فعالان رسانه درخواست داریم در زمینه تولید خبر نقش برجسته ای را ایفا کنند.
وی افزود: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، به لحاظ رسالت علمی ودانشی که دارد از مهم ترین معاونتهای دفتر تبلیغات اسلامی است و جایگاه خاصی نیز در میان سایر مراکز علمی و پژوهشی کشور دارد و با رویکرد مسئله محوری درچرخه حکمرانی نیز آثار ارزشمندی را بر جامعه عرضه کرده است. برگزاری همایش های ملی و بین المللی، نشست ها وکرسی های علمی و انتشار آثار متعدد در قالب کتاب و مجلات، بخشی از ظرفیت های تولید خبر پژوهشگاه محسوب می شود و لذا فرصت و ظرفیت عالی برای کار خبری و تولید خبر است.
رئیس حوزه ریاست پژوهشگاه وجود بیش از ۳۰ پایگاه اطلاع رسانی در پژوهشگاه که محتوای علمی مجموعه در آن بارگذاری شده است از قبیل پرتال جامع علوم و معارف قرآن کریم، دانشنامه اهل بیت علیهم السلام، پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی، رادیو و تلوزیون پژوهش و کتابخوان همراه پژوهان را بستر مناسب اطلاعرسانی است که لازم است به صورت مناسب به جامعه علمی کشور معرفی شود.
وی افزود: علاوه بر جایگاه ممتاز و برجسته پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دربین مراکز علمی، ریاست این پژوهشگاه حجت الاسلام والمسلمین استاد لکزایی نیز خود شخصیتی فرهیخته و برجسته علمی است که جایگاه ویژه در مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی و همچنین مراکز مهم تصمیمگیری کشور دارند لذا لازم است که تلاش مضاعفی را برای اطلاعرسانی فعالیت و برنامهها انجام داد و انتظار داریم همکاران محترم سال ۱۴۰۴ را سال تحول در حوزه خبر و رسانه قرار دهند.
در ادامه این نشست صمیمی آقای پوست چیان، مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی مدیریت روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی با اشاره به ظرفیت های عظیم علمی پژوهشگاه، برگزاری برخی از کارگاههای آموزشی را با همکاری معاونتها و روابط عمومی دفتر لازم دانست و اظهار امیدواری کرد که با فعالیت دوچندان بتوان بخشی از فعالیت گسترده پژوهشگاه را منتشر نمود.
عضو انجمن روابط عمومی ایران ادامه داد:اطلاع رسانی دقیق و به موقع توسط مراکز علمی و دینی نقش حیاتی در پیشرفت جامعه دارد. این مراکز با انتشار دانش معتبر، مقابله با شایعات و خرافات، و ترویج تفکر منطقی، به رشد فکری مردم کمک می کنند. در حوزه دینی، اطلاع رسانی صحیح باعث تقویت ایمان، اخلاق و وحدت اجتماعی می شود. مراکز علمی نیز با به اشتراک گذاری یافته های جدید، زمینه ساز نوآوری و توسعه فناوری هستند.
وی تصریح کرد: شفافیت در اطلاع رسانی اعتماد عمومی را جلب کرده و از سوءبرداشت ها جلوگیری می کند. در شرایط فعلی که دشمنان در هر زمینه ای به دنبال منحرف کردن ذهن نسل جوان جامعه و شبهه فراکنی هستند، ارتباط مؤثر بین علم و دین، به پرسشهای اساسی بشر پاسخ داده و تعادل بین عقل و ایمان را برقرار می سازد.
آقای پوست چیان بیان کرد: در عصر دیجیتال، مراکز علمی و دینی با استفاده از رسانه ها و فضای مجازی می توانند مخاطبان گسترده ای را تحت تأثیر قرار دهند. بنابراین، مسئولیت آنها در انتشار محتوای دقیق و سازنده بیش از پیش اهمیت دارد. در نهایت، اطلاع رسانی صحیح از این مراکز، نه تنها دانش و دینداری را ارتقا می دهد، بلکه جامعه را به سمت امید، نشاط و پیشرفت سوق میدهد.
در این نشست صمیمی ۱۵۰ دقیقه ای، رابطان رسانه و فناوری پژوهشگاه نیز نظرات خود را مطرح و بر اطلاع رسانی به موقع تاکید کردند.