خبرگزاری کار ایران

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی-کشاورزی تاکید کرد:

ضرورت نوآوری در بسته بندی زعفران/ الزام بر طراحی‌های خلاقانه در بازارهای بین‌المللی

ضرورت نوآوری در بسته بندی زعفران/ الزام بر طراحی‌های خلاقانه در بازارهای بین‌المللی
کد خبر : ۱۶۲۵۷۶۷

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی-کشاورزی گفت: زعفران یک محصول با برکت و گرانبهاست و با عدم خلاقیت و نوآوری، نباید فرصت ترقی و پیشرفت را از خود بگیریم، بنابراین هر شرکتی که بتواند خود را با نوآوری‌ها و تغییرات خلاقانه همراه کند موفق خواهد شد.

محسن نقاشی، دبیر فدراسیون‌ تشکل‌های‌ صنایع غذایی-کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا از ضرورت نوآوری در صنعت زعفران اظهار کرد: دنیای امروز دنیای نوآوری است، هر شرکتی که بتواند خود را با نوآوری‌ها و تغییرات خلاقانه همراه کند موفق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: زعفران یک محصول با برکت و گرانبهاست و با عدم خلاقیت و نوآوری، نباید فرصت ترقی و پیشرفت را از خود بگیریم چرا که در حال‌حاضر کشورهای دیگر به طور جدی وارد این عرصه شده‌اند و این مسئله زنگ خطری برای فعالان صنعت زعفران ایران به شمار می‌آید.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی-کشاورزی به نوآوری برخی شرکت‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: در مقابل اگر پیشرفت و رشدی در صنعت زعفران داشته‌ایم مرهون زحمات فرآوری یا صنایع تبدیلی و صنایع غذایی است. در سالیان گذشته زعفران به صورت فله‌ای صادر می‌شد در حالیکه امروزه شرکت‌ها با نوآوری خود به بازاریابی و برندسازی می‌پردازند.

نقاشی به اهمیت نوآوری در تولید اشاره کرد و افزود: اگر به نوآوری در حوزه‌ها توجه نشود در نهایت از بین خواهد رفت. به عنوان نمونه؛ اسپانیا که از فعالان موفق این صنعت در جهان به شمار می‌رود زمان زیادی برای توسعه و نوآوری آن صرف شده است. در کشور ما نیز باید چنین اتفاقی رخ دهد تا برای آموزش و تبلیغات هزینه شود.

وی در خصوص عدم وابستگی و همت شرکت‌های تولیدی یادآور شد: واحدهایی که می‌خواهند در بازارهای داخلی و خارجی موفق شوند باید توقع و انتظار داشتن از دولت‌ها را به طور کل از خط مشی و استراتژی خود خارج کنند، چرا که دولت‌ها رغبتی به تولید ندارند و بسیاری از شرکت‌ها با همت خود و صرفا با گرفتن مجوز از دولت به فعالیت پرداخته و موفق شده‌اند.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی-کشاورزی با اشاره به تلاش‌های شرکت نوین زعفران به یکی از دستاوردهای آن پرداخت و تصریح کرد: شرکت‎هایی مانند نوین زعفران نمونه بارز واحدهایی است که با تلاش و همت بسیار در صنعت زعفران به سوی نوآوری گام برداشته‌ است. برای مثال؛ با بسته‌بندی فوق‌العاده و خلاقانه خود در بازارهای خارجی نیز جایگاه خوبی پیدا کرده‌اند.

نقاشی در خاتمه به شعار سال (سرمایه گذاری برای تولید) اشاره کرد و افزود: امیدواریم در سال جدید به شعار سال عمل کرده و به سمت سرمایه گذاری در حوزه زعفران برویم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز