خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست:

نیازمند پیگیری چالش‌های معاینه فنی به عنوان ابزار نظارتی کنترل آلودگی هوا هستیم

نیازمند پیگیری چالش‌های معاینه فنی به عنوان ابزار نظارتی کنترل آلودگی هوا هستیم
کد خبر : ۱۶۲۴۱۱۴

​معاون رییس‌جمهور هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش الودگی هوا گفت با توجه به جمعیت بالای شهر تهران، میزان آلودگی هوا، آلاینده‌های گازی، ذرات معلق نیازمند پیگیری چالش‌های معاینه فنی به عنوان ابزار نظارتی برای کنترل آلاینده‌ها و کاهش آلودگی هوا هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش الودگی هوا با حضور محمدجعفر قائم‌پناه معاون اجرایی رئیس‌جمهور، شینا انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عصر ظهر امروز برگزار شد.

شینا انصاری در این جلسه گفت: در هفت جلسه قبلی کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا به بررسی تکالیف قانون هوای پاک، موضوع آلودگی کلانشهرهای اراک، کرج، اصفهان، مشهد، اهواز و تهران پرداختیم که راهکارهای عملیاتی برای حل چالش‌ها را بررسی و پیگیری کردیم. هشتمین جلسه به بررسی و پیگیری آلودگی هوای کلانشهر تهران با موضوع بررسی چالش‌های معاینه فنی منابع متحرک اختصاص دارد. 

معاون رییس‌جمهور گفت: با توجه به جمعیت بالای شهر تهران، میزان آلودگی هوا، آلاینده‌های گازی، ذرات معلق نیازمند پیگیری چالش‌های معاینه فنی به عنوان ابزار نظارتی برای کنترل آلاینده‌ها و کاهش آلودگی هوا هستیم.

احمد طاهری، رییس مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، درباره جزئیات مصوبات هشتمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اظهار داشت که بر اساس مصوبات امروز، استانداری تهران ظرف مدت یک هفته ضمن ایجاد هماهنگی بین بخشی میان وزارت کشور شهرداری تهران و پلیس راهور آسیب‌شناسی فرایند نظارت بر معاینه فنی خودروها در سطح شهر تهران را انجام داده و ضمن رفع موانع گزارش ان را به کارگروه ارائه کند. 

‎وی افزود: استانداری تهران همچنین مکلف شده است ظرف دو هفته طرح پایلوت برقی‌سازی موتورسیکلت‌های کار در شهر تهران، به‌ویژه موتورسیکلت‌های شرکت ملی پست را ارزیابی کند و گزارش خود را به کارگروه ارائه دهد. 

‎طاهری تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست نیز موظف شده است الزام استفاده از کاتالیست با شماره شناسایی واحد برای خودروهای نوشماره را در دستور کار قرار دهد. سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز مکلف به جلوگیری از تولید کاتالیست‌های بدون شماره شناسایی واحد شده‌اند.

وی افزود: با توجه به سهم بالای مردودی خودروهای نو شماره در آزمون‌های معاینه فنی سازمان حفاظت محیط زیست موظف شد برای خودروهای نوشماره تولید داخل سازوکاری را ترتیب دهد که قبل از فرایند شماره گذاری میزان آلایندگی خودروها مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید، شماره گذاری بر روی آنها انجام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز