خبرگزاری کار ایران

حواست به جریمه های بیمه ماشین هست؟

حواست به جریمه های بیمه ماشین هست؟
کد خبر : ۱۴۲۷۱۴۳

هر راننده‌ای حداقل یک بار تجربه جریمه در رانندگی را دارد. جرایمی که مربوط به تخلفات رانندگی است، از طریق پیامک به شما ارسال می‌شود. اما آیا به جریمه روزشمار عدم تمدید بیمه شخص ثالث توجه دارید؟ در صورتی که اعتبار بیمه شخص ثالث وسیله نقلیه شما به پایان برسد، مشمول جریمه دیرکرد خواهد شد. مبلغ این جریمه دیرکرد خودرو بین روزانه 11 تا 33 هزار تومان متغیر است.

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

عوامل تاثیرگذار در مقدار جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث شامل مواردی مانند نوع خودرو، تعداد سیلندر، ظرفیت بار خودرو و مواردی از این دست است. جریمه دیرکرد هر روز برابر با:

حق بیمه کامل بدون تخفیف تقسیم بر تعداد روز سال یعنی ۳۶۵ روز = جریمه روزانه دیرکرد

در جدول زیر جریمه دیرکرد برخی از موتورسیلکت ها را مشاهده می کنید:

 

نوع موتورسیکلت

مبلغ جریمه دیرکرد روزانه

موتورسیکلت گازی

2808 تومان

موتورسیکلت دنده ای تک سیلندر

3431 تومان

موتورسیکلت دنده ای تک سیلندر

3431 تومان

موتورسیکلت دنده ای دو سیلندر  (وبیشتر)

3769 تومان

موتورسیکلت سه چرخ و سایدکار

4053 تومان

 

جریمه دیرکرد بیمه خودروهای سواری نیز به ازای هر روز در سال 1403 به شرح زیر است:

نوع وسیله نقلیه

جریمه دیرکرد

سواری کمتر از 4 سیلندر

11231 تومان

سواری پیکان، پراید و سپند

13396 تومان

سواری سایر چهار سیلندر

17624 تومان

سواری بیش از 4 سیلندر

17624 تومان

 

 

جریمه دیرکرد بیمه بارکش نیز به ازای هر روز در سال 1403 به شرح زیر است:

نوع وسیله نقلیه

جریمه دیرکرد

بارکش تا 1 تن

13860 تومان

بارکش بیش از 1 تن تا 3 تن

16668 تومان

بارکش بیش از 3 تن تا 5 تن

21123 تومان

 

در صورت دیرکرد تمدید یا دیرکرد خرید بیمه شخص ثالث، شخص بیمه‌گزار باید جریمه مدت دیرکرد خودرو را نیز بپردازد و این جریمه در حالت عادی قابل بخشش نیست. اما بیمه مرکزی ایران، هر ساله به طور محدود به مالکین وسایل نقلیه موتوری زمینی که بیمه شخص ثالث ندارند، این فرصت را می‌دهد تا بدون پرداخت جریمه دیرکرد، بیمه ثالث وسایل نقلیه را تهیه کنند.

استفاده از طرح بخشودگی جرایم دیرکرد برای تمدید بیمه شخص ثالث

طرح بخشش جرایم بیمه شخص ثالث برای خودروها، موتورسیکلت‌ها، ماشین آلات کشاورزی و سایر وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه است که اقدام به خرید بیمه شخص ثالث یکساله می‌کنند. این طرح هر سال در بازه های محدود و مناسبت‌های خاص مانند هفته دولت، دهه فجر، اعیاد مذهبی یا روز بیمه اجرا می‌شود. در بازه اجرای طرح بخشودگی، دارندگان خودرو و موتور سیکلت‌های دارای جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث، می‌توانند بدون اعمال جریمه، بیمه خود را تمدید کنند. این طرح در زمستان 1402 نیز از 12 بهمن تا 29 اسفند برای موتورسیکلت‌ها و از 12 بهمن تا 11 اسفند برای سایر وسایل نقلیه اجرا شده بود.

با توجه به الزام داشتن بیمه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه زمینی، خودروها و موتورسیکلت‌ها، وسایل نقلیه فاقد بیمه به پارکینگ منتقل می‌شوند. پس اگر بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت یا خودرو شما منقضی شده است، می‌توانید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرید.

برای خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث می‌توانید به صورت آنلاین اقدام کنید. برای تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث کافی است اطلاعات خودرو و بیمه‌نامه شخص ثالث فعلی خود را بدانید. در این صورت می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها و پوشش‌ها، بهترین طرح بیمه ثالث را انتخاب کنید. بعد از پرداخت آنلاین، بیمه‌نامه شخص ثالث شما به صورت آنی صادر و به آدرستان ارسال خواهد شد.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز