خبرگزاری کار ایران

در نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس مطرح شد؛

محمد خزاعی: نمی‌شود شب اپوزیسیون باشید و صبح کار دیگری کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۶۳۷

نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس به بهانه سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس شب گذشته در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای این مراسم که با حضور وزیر ارشاد، رییس سازمان سینمایی و جمعی از سینماگران برگزار شد از جمال شورجه کارگردان تقدیر شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر به وی اهدا کرد.

احمدرضا معتمدی که بعلت کسالت در این مراسم حضور نداشت دومین سینماگری بود که مورد تقدیر قرار گرفت.

محمد کاسبی به علت کسالت در این مراسم حضور نداشت و از وی نیز تقدیر شد.

محمدرضا ایرانمنش و جمشید هاشم‌پور دیگر سینماگرانی بودند که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

در ادامه مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: خوشحالم که امشب فعالان سازمان سینمایی و بنیاد فارابی این نشست را برگزار کردند ما در وزارت فرهنگ همه اهالی سینما را جزو خانواده انقلاب میدانیم. همه سینماگران به شکل‌های مختلف در خدمت سینما بودند و پیام ایستادگی مردم ایران را در حافظه تاریخ ماندگار کردند. این جلسه وفاق و همدلی اهالی سینماست، برای تاریخ غرورآفرین ایران باید کنار هم باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما تنوع دیدگاه و سلایق را در سینما به رسمیت می‌شناسیم، توقف سم مهلک سینمای ایران است ما همه تلاش را برای اعتلای هر چه بیشتر سینما به کار میگیریم.

وی افزود: همه امکانات را فراهم میکنیم. ما به تقسیم نقش افتخار می کنیم و تسهیلگری و حمایت میکنیم و شما هم با قدرت آفرینش خود دفاع مقدس را در تاریخ و حافظه ملت ایران ماندگار می‌کنید.

در ادامه این مراسم از مرحوم حمید آخوندی تهیه کننده سینمای دفاع مقدس هم تقدیر شد و لوح تقدیر وی به خانواده این سینماگر فقید اهدا شد.

همچنین مراسم نکوداشت مرحوم رحیم رحیمی‌پور تهیه کننده، کارگردان و فیلمنامه نویس نیز مورد برگزار شد و فرزندش لوح تقدیر وی را دریافت کرد.

در ادامه از محمد علیزاده کارگردان فیلم کوتاه «شریف»، مرتضی علیزاده کارگردان فیلم کوتاه «خوانا بنویسید» و مجتبی اسپنانی کارگردان فیلم کوتاه «لیلا» به عنوان فعالان جوان حوزه سینمای دفاع مقدس و انقلاب تقدیر شد.

سپس از هادی محمدپور کارگردان فیلم‌های پاور، از محمدعلی عسگری و داود صبوری کارگردان و تهیه کننده فیلم اتاقک گلی و سعید سعدی کارگردان فیلم پالایشگاه، لیلی عاج و جلیل شعبانی کارگردان و تهیه کننده فیلم سرهنگ ثریا، حمید زرگرنژاد و ابراهیم اصغری کارگردان و تهیه کننده فیلم شماره ۱۰، حامد عنقا و حسین لطیفی کارگردان و تهیه کننده فیلم غریب و از محمدعلی باشه آهنگر و سید حامد حسینی کارگردان و تهیه کننده فیلم سینما متروپل بعنوان فیلمسازان دفاع مقدس سال ۱۴۰۱ تقدیر شد.

در ادامه این مراسم آرش قاسمی به عنوان صدابردار، محمدرضا شجاعی به عنوان طراح صحنه، محمدرضا شرف الدین به عنوان طراح جلوه‌های ویژه و مجتبی راعی نشان درجه یک هنری دریافت کردند.

در بخش پایانی این مراسم رییس سازمان سینمایی اظهار داشت: امشب شب پرافتخاری برای من بود بیش از ۳۰۰ هنرمند فعالان سینمای دفاع مقدس در این مراسم حضور داشتند. خوشحالم در یک همدلی گرد هم جمع شدیم، از دوستان خوبم در وزارت ارشاد، خانه سینما که تلاش کردند مشکلات حل شود تشکر میکنم.

وی گفت: چند وقتی است که در عرصه بین‌الملل شنیده می شود که سینمای ایران تحریم شده است، تحریم ادبیات انسان‌های ضعیف است. ادبیات جدید در عقلانیت است همه این تحریم ها از روی ضعف است و جریان تک قطبی سینما تمام شده است.

خزاعی افزود: همه دوستدار سینمای ایران هستند و متاسفانه معاندین تلاش میکنند که برای سینمای ایران حاشیه سازی کنند. کسانی هستند که علیه نام ایران و کشور خود فعالیت می کنند.

رییس سازمان سینمایی در مورد جشنواره کن گفت: وظیفه ما کمک به اشتغال و امنیت شغلی است، اینکه فیلمی قاچاق و زیرزمینی تولید می شود امنیت شغلی دیگرا به خطر می‌اندازد. نهادهای صنفی باید مراقبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: همینجا می‌گویم هر کسی که با فیلم‌های بدون مجوز در داخل و خارج از ایران و علیه جمهوری اسلامی همکاری کند با او قطع ارتباط می‌کنیم و خانه سینما نیز این کار را خواهد کرد. تمام عوامل فنی و غیرفنی که با فیلمهای قاچاق کار کنند دچار مشکل خواهند شد، امیدوارم این امر اجرایی شود.

خزاعی افزود: در سال جدید رشد خوبی در تولیدات سینمای دفاع مقدس داشتیم و البته وظیفه ما حمایت از همه ژانرها است. در حوزه سینماگران جوان ۴۰ درصد، در مرکز گسترش ۳۵ درصد و در حوزه سینمای حرفه ای ۱۰۰ درصد افزایش تولیدات سینمایی داشتیم. سال گذشته بحران‌هایی را پشت سر گذاشتیم و البته برخی به دلیل فضایی که وجود داشت سکوت کردند که به آنها هم حق می‌دهیم. خانواده سینمای ایران نجیب است اینکه چند وقتی یک بار چهار اثر دچار مشکل می‌شود، نباید آن را به کل سینما ربط داد و باید تفکیک کنیم.

خزاعی در ادامه گفت: برخی به من انتقاد می‌کنند که چرا مشکلات برخی افراد بعد از اتفاقاتی که رخ داد، حل شد. همه کسانی که در اغتشاشات یا قبل از آن فعالیتی داشتند مثل جعفر پناهی، رسول‌اف و برخی خانم‌ها مورد عفو رهبری قرار گرفتند و در این حوزه ما کاره‌ای نبودیم و شاید اگر به من بود من نمی‌توانستم اینقدر وسیع فکر کنم.

وی در پایان افزود: با این حال عده‌ای هم‌چنان فعالیت های خود را ادامه می‌دهند. به آنها می‌گویم چگونه وقتی مورد عفو قرار گرفتید اپوزیسیون می‌شوید؟ کت و شلوار خود را درست تن کنید. اگر شب کت و شلوار اپوزیسیون داشتید فردا نمی توانید، کاری دیگر کنید. تمام کسانی که سال گذشته در جریان بیانیه «تفنگت را زمین بگذار»، «جنبش می تو» و... دچار مشکل شدند الان با عفو رهبری فعالیت می‌کنند. سال گذشته سال امتحان همه ما بود, برخی نمره قبولی گرفتند، برخی تک ماده کردند. برخی هم مردود شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز