خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان منابع طبیعی خبرداد:

تخصیص یک ردیف اعتباری برای کاشت درخت در لایحه بودجه

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۴۴۷

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: طبیعت ایران از سنوات گذشته بر اثر عوامل مختلف طبیعی و انسانی آسیب های فراوانی دیده و اولویت اصلی در کاشت یک میلیارد درخت ترمیم طبیعت است.

به گزارش ایلنا عباسعلی نوبخت عصر امروز در جلسه هماهنگی و هم‌افزایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اجرا و انجام این طرح مردمی  را برای کشور پر اهمیت خواند و افزود: مقام معظم رهبری با کاشت سه درخت فرمودند؛ اگرهر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال، از سال ۱۴۰۲ و در طول چهار سال محقق خواهد شد.

وی افزود: پس از کاشت درخت توسط رهبر معظم انقلاب بسیاری از دستگاه‌های نظامی و غیر نظامی در امر درختکاری ورود کرده و مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را برای خود وظیفه و تکلیف دانسته‌اند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور زمان جمع‌آوری بذر استاندارد و شناسایی و انتخاب عرصه بر اساس شیوه‌نامه و سند پشتیبان طرح مزبور را برای کاشت درخت بسیار مهم دانست و یاد آور شد: عرصه‌های تعیین شده برای کاشت نهال بر اساس توان اکولوژیک و سرشت گونه‌ها تعیین می‌شود.

وی در ادامه گفت: عرصه‌های تعیین شده مشمول تهیه طرح هستند و مورد قبول کمیته فنی، شورای عالی سازمان و دبیر خانه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت قرار می‌گیرد.

نوبخت همچنین در این جلسه از درنظر گرفتن یک ردیف اعتباری مستقل در لایحه بودجه خبر داد و تصریح کرد: این اعتبارات برای کاشت درخت و مراقبت‌های سنواتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، در این نشست اشرفی پور - رییس شورای عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری - گزارشی درباره سند پشتیبان طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که توسط شورای عالی و معاونت‌های تخصصی سازمان تهیه شده، ارائه کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز