خبرگزاری کار ایران

طلسم شکنی مراکش در جام جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۱۶۶

تیم ملی فوتبال مراکش به همراه ولید الرکراکی به دستاورد قابل توجهی در جام جهانی قطر رسیده است.

به گزارش ایلنا، مراکش در یک بازی پر تب و تاب و شورانگیز موفق شد اسپانیای مدعی را کنار زده و راهی مرحله یک‌چهارم شود. افتخاری بس بزرگ و سترگ که تاریخ را در فوتبال مغرب ورق زد و تیم هیجان‌انگیز 2022 را یگانه کرد. آنها تا به امروز چنین دستاورد بزرگی را در فوتبال خود نداشته‌اند.

مراکش پیش از این نیز در سال ۱۹۸۶ موفق به حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی شده بود اما مغلوب تیم ملی فوتبال آلمان غربی شد ولی این بار تیم شایسته ولید الرکراکی طلسم را شکست و با کنار زدن ماتادورها به یک‌چهارم رسید.

این چهارمین حضور قاره سیاه در این مرحله از جام جهانی است. شیرهای اطلس همچنین چهارمین تیم آفریقایی هستند که گام به مرحله یک‌چهارم نهایی خواهند گذاشت. پیش از این کامرون در جام جهانی ۱۹۹۰، سنگال در جام جهانی ۲۰۰۲ و غنا در جام جهانی ۲۰۱۰، موفق به حضور در یک‌چهارم نهایی شده بودند اما مراکش به این قانع نیست.

آنها می‌خواهند به پیشروی ادامه دهند تا نخستین تیم قاره سیاه باشند که به مرحله بعدی می‌رسد. دستاوردی باشکوه که هیچ آفریقایی تا به حال به آن نرسیده.  شیرهای اطلس طعمه تازه می‌خواهند. پرتغال می‌تواند یک طعمه لذیذ در مسیر تاریخ‌سازی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز