خبرگزاری کار ایران

او می‌تواند شاخص‌ترین یاغی باشد؛

رامین و طلسمی که در اختیار اوست

رامین و طلسمی که در اختیار اوست
کد خبر : ۱۵۰۵۶۵۹

رامین رضاییان نهمین گلزن تاریخ دربی است که به تیم رقیب می‌پیوندد.

به گزارش ایلنا، سرانجام بمب نقل‌وانتقالاتی ترکید و رامین رضاییان که سابقه درخشش با پیراهن پرسپولیس را داشت به دیگر قطب سنتی پایتخت یعنی استقلال پیوست. تاکنون بازیکنان زیادی بین دو تیم جابه‌جا شده‌اند ولی تا پیش از این فقط 8 بازیکن با سابقه گلزنی در داربی به تیم رقیب پیوسته بود.

حالا مهره زهردار در خانه است

رامین رضاییان همیشه بازیکن بسیار خطرناکی مقابل استقلال بوده است. این بازیکن ۴ گل به استقلال زد و ۲ پاس گل داد و تنها برابر پیکان گل زده بیشتری از استقلال دارد و حالا بازیکنی که بسیار استقلال را آزار داده، به این تیم پیوسته است. مهم‌ترین گل رضاییان به استقلال در داربی برگشت لیگ پانزدهم زده شد. جایی که پرسپولیس به پیروزی به یادماندنی 4 بر 2 برابر استقلال دست یافت. گل سوم این بازی حساس را رامین رضاییان زد و شاید این بازیکن بهترین نمایش خود در دوران حضور در پرسپولیس را در آن مسابقه نشان داده باشد.

 

آیا رضاییان، بیانی یا هاشمی نسب می‌شود؟

در تاریخ داربی ۷ بار بازیکنی که برای پرسپولیس در داربی گل زدند، به استقلال رفتند و ۲ بار هم گلزنان استقلال در داربی بعدا پیراهن پرسپولیس پوشیدند که غلامرضا فتح‌آبادی نام مشترک این فهرست است. از ۷ بازیکنی که پس از گلزنی در داربی برای پرسپولیس به استقلال رفتند، تنها ۲ بازیکن در استقلال هم موفق به گلزنی شدند. شاهرخ بیانی در اوایل دهه ۶۰ مهره درخشان میانه میدان استقلال بود ولی در داربی گل نزده بود. این بازیکن در سال ۱۳۶۵ برای پرسپولیس توپ زد و ۲ گل برای این تیم در داربی به‌ثمر رساند. بیانی پس از آنکه چند صباحی در کشورهای عربی بازی کرد، به استقلال بازگشت و در جام باشگاه‌های تهران سال ۱۳۶۹ از روی نقطه پنالتی برای این تیم گل زد. 

مهدی هاشمی‌نسب هم پس از آنکه درخشش بی‌نظیر در پرسپولیس داشت و ۴ گل برای این تیم در داربی زد، در جنجالی‌ترین نقل‌وانتقال تاریخ به استقلال رفت و داربی سال ۷۹ دروازه تیم سابقش را باز کرد. ۵ بازیکن دیگر اما نتوانستند این تجربه را در تیم مقابل تکرار کنند. علی نیکبخت‌واحدی در داربی برای پرسپولیس گل زد و بعدها به استقلال بازگشت که بازگشت موفقیت‌آمیزی نبود. بهزاد داداش‌زاده، علی انصاریان، غلامرضا فتح‌آبادی و مهرداد اولادی پس از آنکه در داربی برای پرسپولیس گل زدند، در گلزنی برای استقلال ناکام بودند.

 

رامین امیدوار به شکستن یک طلسم

پرسپولیس، استقلال و سپاهان سه تیم پرافتخار تاریخ لیگ برتر هستند و رامین رضاییان هفتمین بازیکنی است که سابقه بازی برای هر ۳ تیم را دارند. از این جمع محمدرضا مهدوی و داود سیدعباسی تنها بازیکن‌هایی هستند که با هیچ کدام از این ۳ تیم به قهرمانی نرسیدند و ۴ بازیکن دیگر یعنی مهدی سیدصالحی، مسعود ریگی، فرزاد حاتمی و الونگ‌الونگ حداقل یک قهرمانی در لیگ برتر کسب کردند. رامین رضاییان 2.5 فصل برای پرسپولیس و ۲ فصل برای سپاهان بازی کرد و قهرمانی در لیگ برتر را به‌دست نیاورد. پرسپولیس در شرایطی در لیگ شانزدهم قهرمان شد که برانکو ایوانکوویچ رامین رضاییان را از این تیم کنار گذاشت. رضاییان در تمام این فصول در تیمی که مدعی قهرمانی بود، حضور داشت و حالا امیدوار است در تیم جدید خود برای اولین بار قهرمان لیگ شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز