خبرگزاری کار ایران

نگاهی به فینال جام حذفی؛

نبرد سپاهان و سپاهانی‌ها برای فتح جام

نبرد سپاهان و سپاهانی‌ها برای فتح جام
کد خبر : ۱۴۹۶۰۱۵

سپاهان اصفهان و مس رفسنجان برگزارکننده فینال جام حذفی خواهند بود.

به گزارش ایلنا، سی‌وهفتمین دوره جام حذفی با برگزاری فینال بین دو تیم سپاهان و مس رفسنجان به پایان خواهد رسید. این بازی روز پنچشنبه ۳۱ خرداد در ورزشگاه آزادی از ساعت ۱۷:۴۵ آغاز خواهد شد. در این بازی از کمک داور ویدیویی استفاده می‌شود.

همیشه یکی از سهمیه‌های آسیایی ایران به قهرمان جام حذفی اختصاص داشت ولی این دوره در صورت قهرمانی مس رفسنجان خبری از سهمیه آسیایی نیست. این تیم در شرایطی به فینال مسابقات راه یافته که در این هفته‌ها در کانون خبرهای فوتبال ایران قرار دارد و به خاطر فساد مالی حتی زمزمه‌هایی مبنی بر سقوط این تیم به دسته پایین‌تر شنیده می‌شود. مس رفسنجان مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت نکرده و حتی با قهرمانی در جام حذفی واجد شرایط حضور در مسابقات آسیایی نیست. با این شرایط تکلیف سهمیه آسیایی ایران بدون برگزاری فینال حذفی مشخص شده است. پرسپولیس و استقلال به عنوان قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ برتر به لیگ نخبگان آسیا راه یافته‌اند. سپاهان تیم سوم لیگ فارغ از هر نتیجه‌ای در بازی فینال جام حذفی، برای حضور در لیگ نخبگان آسیا باید در مرحله پلی‌آف کار خود را دنبال کند و تراکتور هم به عنوان تیم چهارم به لیگ قهرمانان آسیا 2 راه یافته است. صرف نظر از حضور در رقابت‌های آسیایی، کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی افتخاری بزرگ برای هر باشگاه خواهد بود.

محرم نویدکیا جزو لاینفک افتخارات سپاهان و تاثیرگذارترین چهره تاریخ این باشگاه به شمار می‌آید. این بازیکن پس از پایان دوران بازیگری پرافتخارش، سرمربیگری را از باشگاه مورد علاقه‌اش آغاز کرد و پس از ۲ فصل مربیگری در این تیم علی‌رغم کسب نتایج مطلوب موفق به کسب جام نشد و از این تیم کناره‌گیری کرد. محرم در نیم‌فصل دوم برای اولین‌بار در فوتبال ایران حضور در تیم دیگری به جز سپاهان را تجربه کرد و سرمربی مس رفسنجان شد و حالا باید در فینال برابر تیم سابق خود قرار بگیرد.

سپاهان در طول تاریخ خود، ۵ بار قهرمان لیگ و ۴ مرتبه فاتح جام حذفی شده که تمام این ۹ عنوان با حضور محرم نویدکیا کسب شده است. زردپوشان اصفهانی در صورت قهرمانی اولین جام بدون نویدکیا را فتح خواهند کرد و با قهرمانی مس رفسنجان اولین قهرمانی محرم به عنوان سرمربی رقم خواهد خورد.

نویدکیا آمار فوق‌العاده‌ای در جام حذفی دارد و سپاهان هم کارنامه استثنایی در فینال جام حذفی از خود به جای گذاشته است. محرم نویدکیا در ۱۰ بازی در جام حذفی مربیگری کرده که حاصل آن ۶ پیروزی و ۴ تساوی بوده و این مربی در جریان بازی شکستی نداشته است. سپاهان هم تاکنون ۴ بار در فینال جام حذفی حضور داشته که آخرین آن به ۱۱ فصل قبل در ورزشگاه آزادی برمی‌گردد که سپاهان در تمام این ۴ فینالی که حضور داشته، به پیروزی رسیده است.

سپاهان و مس رفسنجان ۲ بار در جام حذفی با هم دیدار داشتند که در هر ۲ بازی سپاهان به پیروزی رسیده است. در آخرین تقابل دو تیم، ۳ فصل پیش، سرمربی فعلی مس رفسنجان روی نیمکت سپاهان بود. مس رفسنجان در ۱۰ تقابل با سپاهان در لیگ و جام حذفی تنها یک‌بار به پیروزی رسیده است.

سپاهان برای رسیدن به فینال،‌ شمس‌آذر قزوین، استقلال ملاثانی، ملوان و گل‌گهر سیرجان را از گردونه مسابقات حذف کرده است. مس رفسنجان برای رسیدن به فینال مسیر بسیار مشکلی را طی کرده است. این تیم در گام نخست،‌ استقلال را حذف کرد. پس از آن در ضربات پنالتی از سد پیکان گذشت. در مرحله یک‌چهارم نهایی، تراکتور میزبان مس رفسنجان بود که مسی ها در وقت اضافه بر حریف غلبه کردند و در مرحله نیمه‌نهایی هم در ضربات پنالتی، آلومینیوم اراک را شکست دادند تا برای اولین‌بار به فینال جام حذفی برسند. تیم پیروز این بازی، دیدار سوپرجام که تاریخ آن مشخص نیست را مقابل پرسپولیس برگزار می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز