خبرگزاری کار ایران

مدیر اکتشاف ایمیدرو:

بسته سرمایه‌گذاری معادن تدوین شده است

بسته سرمایه‌گذاری معادن تدوین شده است
کد خبر : ۱۵۰۳۳۸۷

مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های استانداردهای معدنی گفت: کمیته تدوین ضوابط و معیارها در ایمیدرو تشکیل شد و اکنون استانداردها و دستورالعمل‌ها در معادن وجود دارد، ولی به‌روز نشده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، احمد فتاحی  در آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های استانداردهای معدنی گفت: کمیته تدوین ضوابط و معیارها در ایمیدرو تشکیل شد و اکنون استانداردها و دستورالعمل‌ها در معادن وجود دارد، ولی به‌روز نشده است.

مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌های روز دنیا، استانداردها بومی می‌شود و در این دولت تقسیم کار در حوزه اکتشاف صورت گرفته است.

وی با اشاره به معادن در اختیار دولت گفت: پهنه‌ها و معادنی که در اختیار دولت است، پس از اخذ گواهی کشف، فراخوان برای استخراج زده می‌شود و متقاضیان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

فتاحی خاطرنشان کرد: گواهی کشف زمان بر بوده است که در این زمینه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شده، البته در برنامه هفتم توسعه به موضوع معدن پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه بسته سرمایه‌گذاری معادن تدوین شده است، گفت: این بسته با ارائه برنامه‌های مختلف و متنوع فراخوان می‌شود و بخش خصوصی می‌تواند در این عرصه ورود کند.

مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ابراز کرد: مهم‌ترین مساله‌ای که در حوزه معادن و اکتشاف است بحث نظارت‌هاست، در این زمینه دستورالعمل داریم؛ ولی در زمان اجرا، نظارت‌ها به خوبی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز