خبرگزاری کار ایران

پنجاه‌وهشتمین جشنواره کارلووی‌واری برگزیدگان خود را شناخت

پنجاه‌وهشتمین جشنواره کارلووی‌واری برگزیدگان خود را شناخت
کد خبر : ۱۵۰۲۲۷۶

مراسم اختتامیه جشنواره کارلووی‌واری ۲۰۲۴ شب گذشته برگزار شد و پنجاه‌وهشتمین دوره این جشنواره برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش ایلنا، شب گذشته در مراسم اختتامیه پنجاه‌وهشتمین جشنواره کارلووی‌واری مستند سینمایی «نگاهی ناگهانی به چیزهای عمیق‌تر» از مارک کازینز برنده جایزه بزرگ یعنی گوی بلورین جشنواره فیلم کارلووی واری شد را از آن خود کرد.

همچنین فیلم «دوست داشتنی» به کارگردانی لیلیا اینگولفسدوتیر جایزه ویژه هیات‌داوران را دریافت کرد.

جایزه تماشاگران جشنواره هم به «موج‌ها» جیری مَدل رسید و نلیسیا لو برای فیلم «پیرس» جایزه بهترین کارگردان را دریافت کرد.

جوایز بهترین بازیگری هم به هلگا گورن برای بازی در «دوست داشتنی» و گوئیدو پولمنز و تان کاس برای بازی در درام «سه روز ماهی» با تمرکز بر رابطه پدری-پسری اهدا شد.

هیات داوران امسال را کریستین واچون، جفری راش، گابور ریس کارگردان مجار، سجون شاعر، رمان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس ایسلندی و نیز الیشکا کرنکووا بازیگر اهل چک تشکیل داده بودند.

در بخش پیشگام (Proxima) که بر آثار جسورانه فیلمسازان جوان و کارگردانان مشهور تمرکز دارد، فیلم «غریبه» ساخته ژنگفان یانگ، برنده جایزه بزرگ شد.

مستند «شب فرا رسیده» ساخته پائولو تیزون، نیز جایزه ویژه هیئت داوران این بخش را از آن خود کرد.

هیئت داوران بخش اصلی جشنواره اشاره‌ای ویژه به فیلم‌های «Xoftex» ساخته نوازش دشه و «کشتار دوست داشتنی خوک ما» ساخته آدام مارتیناک و همچنین «راهپیمایی تا ماه مه» ساخته مارتین پاول رپکا در بخش پیشگام داشتند.

فیلم «دوست‌داشتنی» در بخش جوایز جانبی موفق به کسب نشان «یوروبا سینماز» به عنوان بهترین فیلم اروپایی در جشنواره کارلووی واری ۲۰۲۴، جایزه فیپرشی و همچنین جایزه بزرگ هیئت داوران کلیساها شد. هیئت داوران همچنین فیلم «پاناپتیکون» ساخته جرج سیکهارولیدزه را شایسته تقدیر دانست.

ایوان تروجان، بازیگر سینمای جمهوری چک نیز جایزه ریاست جمهوری را دریافت کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز