خبرگزاری کار ایران

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز:

۵ پارکینگ عمومی در کلان‌شهر شیراز احداث می‌شود

۵ پارکینگ عمومی در کلان‌شهر شیراز احداث می‌شود
کد خبر : ۱۵۰۲۹۳۷

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از جانمایی و طراحی ۵ پارکینگ در شهر شیراز باهدف کاهش ترافیک و تقویت حمل‌ونقل عمومی خبرداد.

به گزارش ایلنا، هادی شه‌دوست شیرازی گفت: کمبود جایِ پارک ازجمله عواملی است که با اِشغال سطح معابر، جریان ترافیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین ایجاد و تأمین پارکینگ موردنیاز شهروندان از طریق آزادسازی بخشی از معابر می‌تواند در بهبود وضعیت جریان عبور و مرور در معابر شهری پرتردد و کاهش تأخیرهای ترافیکی مؤثر باشد.

وی با اعلام آغاز به کار پارکینگ طبقاتی عمومی آذین واقع در ابتدای خیابان قاآنی شمالی عنوان کرد: پارکینگ عمومی آذین پس از آماده‌سازی و با ظرفیت پارک ۵۰۰ دستگاه خودرو، باهدف کنترل ترافیک منطقه در اختیار شهروندان قرار گرفت.

شه دوست گفت: پارکینگ طبقاتی عمومی آذین واقع در کوچه ۱۸ خیابان قاآنی شمالی به‌منظور کنترل ترافیک و پارک مناسب خودروهایی که در خیابان‌های توحید، چهارراه مشیر و قاآنی شمالی تردد می‌کنند با ظرفیت پارک ۵۰۰ خودرو آماده‌سازی و تجهیز شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین با اشاره به جانمایی و طراحی ۵ پارکینگ در شهر شیراز باهدف کاهش ترافیک و تقویت حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: کمبود جایِ پارک ازجمله عواملی است که با اِشغال سطح معابر، جریان ترافیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین ایجاد و تأمین پارکینگ موردنیاز شهروندان از طریق آزادسازی بخشی از معابر می‌تواند در بهبود وضعیت جریان عبور و مرور در معابر شهری پرتردد و کاهش تأخیرهای ترافیکی مؤثر باشد.

شه‌دوست شیرازی با اشاره به موقعیت جغرافیایی پارکینگ‌های جدید افزود: پارک‌سوار احمدی واقع در بلوار احمدی شمالی، پارکینگ کار اندیش در مجاورت پایانه کار اندیش، پارکینگ میلاد در محدوده تقاطع کمربندی و زیرگذر میلاد، پارکینگ غدیر در بلوار زینبیه و پارکینگ فرهمند فر واقع در خیابان حسینی جانمایی و طراحی‌شده است که با توجه به نیاز مناطق موجود، کنترل و کاهش ترافیک و تقویت استفاده از حمل‌ونقل عمومی اجرا می‌شوند.

وی در تشریح نتایج مطلوب پارک‌سوار احمدی واقع در بلوار احمدی شمالی عنوان کرد: پارک‌سوارها ابزاری کارا برای مدیریت تقاضای سفر و مدیریت عرضه پارکینگ هستند. هدف اصلی احداث پارک‌سوار، ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از حمل‌ونقل همگانی در بخشی از سفر، برای آن دسته از افراد است که در تمامی طول مسیر خود از سواری شخصی استفاده می‌کنند، بنابراین افزایش دسترسی به حمل‌ونقل همگانی و کاهش سهم سفر با سواری شخصی در محدوده مرکزی شهر شیراز از مهمترین اهداف ساخت پارک‌سوار احمدی خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه کلنگ زنی پارک‌سوار احمدی در هفته دولت انجام خواهد گرفت، اضافه کرد: با توجه به نتایج مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک ایجاد دسترسی جنوبی به محدوده ترافیک شهر و محدوده حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) از طریق کمربندی و شهرک‌های جنوب آن و ایجاد محل تبادل مسافر به خط ۴ قطار شهری و اتصال خط ۱ به ۴، ایجاد پارک‌سوار احمدی به همراه کلیه خدمات و فعالیت‌های مرتبط برای یک پارک‌سوار متمرکز الزامی بوده و با این پروژه دسترسی به مرکز شهر از طریق حمل‌ونقل همگانی ازجمله اتوبوس‌های برقی نیز محقق خواهد شد.

معاون شهردار شیراز چهار پارکینگ طبقاتی عمومی کاراندیش، میلاد، غدیر و فرهمندفر را با توجه به کاربری‌های موجود، گره‌های ترافیکی و تردد مناسب در محدوده ترافیک کلان‌شهر شیراز، از نیازها و الزامات شهر شیراز عنوان و بیان کرد: قطعاً احداث پارکینگ‌های عمومی جدید در نقاط یادشده تردد آسان در معابر پرترافیک شهری، تقویت حمل‌ونقل همگانی، کاهش ترافیک و تبادل سفر را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز