خبرگزاری کار ایران

خاتمی در خطبه های نماز جمعه:

دوگانه تعهد و تخصص به درد کشور نمی‌خورد/ نفرین شهدا زندگی زنان بی‌حجاب را زیر و رو خواهد کرد

دوگانه تعهد و تخصص به درد کشور نمی‌خورد/ نفرین شهدا زندگی زنان بی‌حجاب را زیر و رو خواهد کرد
کد خبر : ۱۵۰۴۱۸۰

خطیب نماز جمعه تهران گفت: خانم‌هایی که رعایت حجاب را نمی‌کنند با صدها شهید طرف هستند. کاری نکنند که در دنیای دیگر جوابگو باشند. کاری نکنند آنان را نفرین کنند و نفرین شهدا زندگی آنان را زیر و رو می کند. به همه زنان بی حجاب می‌گویم که حجاب را رعایت کنید. بیاید حسینی شوید. زینب نان و خرما در شهر کوفه را پس زد اما وقتی چادر و روسری آوردند آن را قبول کرد پیشینه حجاب، فاطمه و زینب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: شما خوبان را به تقوای الهی توصیه می کنم. سعی کنید بهشتی باشید. قیمت شما بهشت است. اگر به غیر از بهشت خودتان را بفروشید تباه کردید. واجبات خدا را انجام دهید. یکی از آن‌ها نمازی است که می خوانید. یکی روزه ماه رمضان است. وظیفه‌مدار و تکلیف مدار باشید این می‌شود با تقواترین انسان ها است. 

وی افزود: اولین مطلب تاسوعا و عاشورا را در پیش داریم. تاسوعا و عاشورا در حقیقت رزمایش پیروان اهل بیت در کل دنیا است. نه فقط در ایران. برخی می گویند معنویت کمرنگ شده است، بلکه کمرنگ نشده است. یکی از جلوه های آن دهه محرم است. ببینید چقدر هیئت عزاداری وجود دارد. چه کسانی به این هئیت ها می روند. همین جوانان هستند که در مجلس عزاداری هستند. جوانان هیات عزاداری را سامان می دهند. بعد از آن ماه صفر، اربعین و راهپیمایی اربعین است. در آن راهپیمایی شرکت کنید ببینید چه خبر است. بعضی ها با گریه و اشک می روند. در خیمه‌های پذیرایی التماس می‌کنند که بیایید پذیرایی شوید. عشق به اهل بیت تمام شدنی و کمرنگ شدنی نیست و روز به روز افزوده می شود. 

امام جمعه تهران تصریح کرد: مطلب دوم درباره انتخابات است. تشکر و سپاس فراوان از رهبر انقلاب داریم. در این ۵۰ ورز مدیریت ایشان معرکه کرد و خللی در هیچ کاری ایجاد نشد. به خوبی کشور را اداره کردند. این است نقش ولایت فقیه. این است که امام فرمود که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند. آنچه مردم ما در این دو مرحله انتخابات انجام دادند انصافا کار بزرگ و شگفتی آفرینی برای دنیا بود. در دو مرحله شما مردم صندوق رای از ۵۵ میلیون رای انباشته کردید. این مردم آفرین دارند و خدا اعمال صالح شما را ارزشمند بدارد. یک غوغاسالاری دشمن انجام می‌داد و به تعبیر حضرت آقا دشمن غوغایی انجام می‌داد که مربوط به تحریم انتخابات و القای ناامیدی بود. شما رزمندگان و مجاهدان فی سیبل الله این توطئه را خنثی کردید. 

وی افزود: نکته دیگر آن است که عزیزان و مجاهدان فی سیبل الله دوره تبلیغات و هنجار رقابتی به پایان رسید. بعد از انتخابات رقابت به رفاقت تبدیل می شود. هرکسی که رای آورد نظر رای مردم است و کسی با قانون اساسی شوخی ندارد. همه رقبای انتخابات به رئیس جمهور تبریک گفتند که نشانه رشد ملت است و همگان تلاش کنیم برای رشد آبادانی و معنوی تلاش کنیم. رئیس جمهور منتخب رئیس جمهور کسانی که به او رای دادند نیست رئیس جمهور کل مردم ایران است. رئیس‌جمهور کسانی که رای دادند، رای ندادند و کسانی که در انتخابات شرکت نکردند است. باید به همه امکانات بدهد. رئیس جمهور منتخب می خواهیم هدیه ای از طرف مولا علی برای ایشان بخوانیم. رئیس جمهور از نهج البلاغه می خواند. مولا علی علیه السلام گفت کسی که بخواهد درست ریاست کند باید سعه صدر داشته باشد. این کشور ذوق های مختلف و سلیقه های مختلف دارد. نکته دیگر آن است که از چند گروه تشکر کنم. از مردم که این چنین شکوهمند به پای صندوق رای آمدید. از نامزدهای انتخابات که بازار را گرم کردند. عوامل شورای نگهبان که جز اجرای قانون تکلیف دیگری نداشتند. باید از عوامل وزارت کشور و حافظان امنیت که تشکر و تقدیر داشته باشیم. تشکر از رسانه های جمعی و به ویژه رسانه ملی که اطلاع رسانی خوب و به جایی داشت و عدالت را در امکانات رعایت کرد. 

امام جمعه تهران تصریح کرد: در مردادماه تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور انجام می شود و در مدت ۱۵ روز وقت دارد تا کابینه خود را معرفی کرد. ایشان ۱۸ شاخص برای همکاری اعلام کردند. اما یک شاخصی که بر آن تاکید دارند تخصص و تعهد است و نباید دعوای تعهد و تخصص بار دیگر باب شود. در این ۴۵ ساله متخصص متعهد داریم. کسی که توانایی داشته باشد و به امر خدا اعلم باشد و کسی که توان داشته باشد در جایگاهی که حق او است، او را بگمارید. دوگانه تعهد و تخصص به درد کشور نمی‌خورد. 

خاتمی درباره حجاب گفت: بیست و یک تیرماه روزی است که رضاخان قلدر در مسجد گوهرشاد گفت کسانی که درباره حجاب تجمع کردند را به گلوله بستند. آخرین حرف من این است که خانم‌هایی که رعایت حجاب را نمی‌کنند با صدها شهید طرف هستند. کاری نکنند که در دنیای دیگر جوابگو باشند. کاری نکنند آنان را نفرین کنند و نفرین شهدا زندگی آنان را زیر و رو می کند. به همه زنان بی حجاب می‌گویم که حجاب را رعایت کنید. بیاید حسینی شوید. زینب نان و خرما در شهر کوفه را پس زد اما وقتی چادر و روسری آوردند آن را قبول کرد پیشینه حجاب، فاطمه و زینب است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز