خبرگزاری کار ایران

زارع پور در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

جزئیات افزایش آمار کاربران در استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی و ترافیک مصرفی

جزئیات افزایش آمار کاربران در استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی و ترافیک مصرفی
کد خبر : ۱۵۰۳۵۰۰

وزیر ارتباطات و فناوری جزئیات آمار افزایش کاربران در استفاده از سکوهای داخلی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: درباره شبکه های اجتماعی تلاش کردیم نیاز کشور را با سکوهای بومی تامین کردیم. تمام قد هم از تاسیس شبکه های اجتماعی بومی که توسط متخصصین و دانشمندان نخبگان جامعه کشور ایجاد شد حمایت کردیم. روزانه ۲۴ میلیون کاربر یکتا از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده می کنند و در ماه بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال داریم.

وی افزود: اگر بخواهم درباره جزئیات آمار بدهیم. در ابتدای دولت سیزدهم کاربر فعال در روبیکا روزانه ۵ میلیون کاربر فعال داشت که الان به بیش از ۲۲ میلیون نفر رسیده است، کاربر فعال ماهانه از ۱۳ میلیون به بیش از ۴۳ میلیون افزایش یافته است. ایتا از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کاربر در روز به ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر رسیده است و کاربر فعال ماهانه این سکو به ۳۱ میلیون نفر نزدیک شده است.

زارع پور گفت: در پیام رسان بله از ۷۵۰ هزار کاربر در روز به بیش از ۵ میلیون کاربر رسیده است و کاربر فعال ماهانه آن از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به بیش از ۱۲ میلیون رسیده است. سروش پلاس از ۷۰۰ هزار کاربر در روز به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است و کاربر فعال ماهانه‌اش به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ترافیک این مجموعه‌ها به رشد قابل توجهی رسیده است. پیک ترافیک پیام رسان ایتا از ۱۹.۵ گیگابیت بر ثانیه روز گذشته به ۲۸۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده است که رشد تقریبا ۱۴ تا ۱۵ برابر رسیده است.  مجموع حداکثر ترافیک مصرفی مردم در روز چه داخلی و چه خارجی در ابتدای دولت نزدیک ۶ ترابیت بر ثانیه بود که الان به ۱۲ ترابیت بر ثانیه رسیده است، ترافیک بین‌الملل ما ۵۰ درصد افزایش داشته است و ترافیک داخل ۳ تا ۴ برابر شده است و به ۶ ترابیت بر ثانیه رسیده است. سهم سکوهای داخلی افزایش چشمگیر داشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز