خبرگزاری کار ایران

همه چیز درباره تاثیر عسل بر غلظت خون

همه چیز درباره تاثیر عسل بر غلظت خون
کد خبر : ۱۵۰۶۸۲۲

عسل به عنوان یکی از طبیعی‌ترین شیرین کننده‌ها بین جوامع شناخته می‌شود و از آنجایی که فواید فراوانی دارد ما تصمیم گرفتیم، در این مطلب به صورت دقیق به بررسی عسل و غلظت خون بپردازیم. علاوه بر این به اطلاعاتی همچون خواص ضد غلظت خون عسل و خاصیت این شیرین کننده برای افزایش گردش خون و تقویت سیستم ایمنی بدن بپردازیم. همچنین به اطلاعات دیگری همچون میزان مصرف مورد نیاز روزانه عسل برای افراد مختلف و خواص فوق العاده آن همچون خاصیت ضد التهابی این شیرین کننده طبیعی یا نحوه مصرف آن با دانه‌ها و ویتامین‌های مختلف همچون کنجد و ویتامین C هم می‌پردازیم.

نگاهی به فواید عسل

اگر بگوییم عسل یکی از شیرین کننده‌های طبیعی پرطرفدار بین عموم مردم هست، بیراه نگفته‌ایم.  به صورت کلی از این شیرین کننده به عنوان وعده صبحانه، میان وعده در مواد غذایی نظیر سالاد یا در چای استفاده می‌شود. اما بد نیست با توجه به تحقیقات علمی انجام شده نگاهی به مزایای عسل بر بدن داشته باشیم و بیشتر در رابطه با مزایای آن اطلاعات کسب کنیم.

عسل چه آنتی اکسیدان‌هایی دارد؟

این شیرین کننده طبیعی منبع غنی‌ای از آنتی اکسیدان‌ها هست، به همین علت باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. از جمله آنتی اکسیدان های موجود در عسل می‌توان به اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها، گلوکز اکسیداز، اسیدهای آمینه و  کاتالاز اشاره کرد که همگی باعث تقویت قوای سیستم ایمنی بدن می‌شوند. شما با مصرف روزانه عسل، آب لیمو و به میزان کافی آب ولرم در فصل زمستان می‌توانید به کاهش سرماخوردگی فصلی خود کمک کنید.

فواید عسل بر کاهش کلسترول

از دیگر فواید عسل می‌توان به پایین آوردن سطح کلسترول خون اشاره کرد. توجه داشته باشید عسل تک گیاه باعث کاهش کلسترول خون می‌شود اما در صورتی که دارو خاصی مصرف می‌کنید، حواستان به تداخلات دارویی که ممکن است، رخ دهد هم باشد. بد نیست بدانید مصرف عسل طبیعی تک گیاه در ساعات ابتدایی صبح می‌تواند از ابتلا به چربی خون بکاهد و سطح کلی گلوگز بدن را در حالت تعادل نگه دارد.

عسل و بهبود گردش خون

بد نیست بدانید بهترین زمان مصرف عسل صبح است، علت آن هم به افزایش گردش خون بدن باز می‌گردد. عسل و غلظت خون تاثیر مستقیمی بر هم دارند، با توجه به تحقیقات صورت گفته مصرف عسل اصل در ساعات ابتدایی روز باعث افزایش میزان گردش خون، ترمیم بافت‌های سلولی، درمان غلظت خون و شفافیت پوست می‌شود. بدین صورت مقدار گلبول‌های سفید خون افزایش یافته و قوای ایمنی بدن هم زیاد می‌شود.

فواید عسل بر کاهش وزن

مصرف عسل در ساعات ابتدایی صبح باعث کاهش غلظت خون و بهبود گردش خون می‌شود، به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون کمک می‌کند و بدین صورت باعث کاهش وزن می‌شود. همین موضوع باعث شده مصرف عسل به افرادی که رژیم نقصان کالری دارند، پیشنهاد شود. در ضمن مصرف عسل به بیمارانی که مشکلاتی همچون سردرد یا دردهای استخوانی دارند هم توصیه می‌شود.

همه چیز درباره تاثیر عسل بر غلظت خون

عسل چه مزایایی برای کم خونی دارد؟

توصیه غذایی که پزشکان به افراد مبتلا به آنمی یا کم خونی دارند، مصرف روزانه عسل علی الخصوص در ساعات ابتدایی روز است. عسل طبیعی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی نظیر ویتامین‌های گروه ب، آهن، پتاسیم و فولات دارد که فرد با مصرف روزانه عسل می‌توان مواد معدنی مورد نیاز بدن خود را تامین کند. همچنین به دلیل وجود ترکیبات ضد التهابی عسل به تقویت سیستم ایمنی و قوای عمومی بدن در درازمدت کمک می‌نماید. مصرف روزانه این شیرین کننده طبیعی به بهبود کم خونی منجر می‌شود. پس بیمارانی که مبتلا به کمک خونی هستند می‌توانند با مصرف روزانه این ماده طبیعی نیازهای خود را برطرف کنند. ایران فصد، در مقالات دیگر به مواد غذایی کارآمدی که مصرف آنها برای بیماران مبتلا به کم خونی مناسب هست، پرداخته است. اگر دچار آنمی هستید حتما به مطالعه آنها بپردازید.

میزان مصرف عسل در روز

در رابطه با مقدار مصرف عسل به صورت کلی باید گفت میزان مصرف این شیرین کننده با توجه به شرایط، سن و جنسیت فردی که خواهان مصرف آن هست، تغییر پیدا می‌کند. عسل و غلظت خون رابطه تنگاتنگی با هم دارند، به همین علت مصرف زیاد آن می‌تواند تاثیرات منفی بر میزان غلظت خون داشته باشد. به طور معمول مصرف روزانه 3 الی 5 قاشق غذاخوری عسل در روز مشکلی ایجاد نمی‌کند. البته پزشکان توصیه می‌کنند افراد این مقدار را بین روز تقسیم کنند و دو قاشق به همراه صبحانه، دو قاشق با میان وعده و یک قاشق غذاخوری قبل از خواب عسل مصرف کنند. توجه داشته باشید اگر عسل دریافتی بیش از 10 درصد کالری مورد نیاز فرد باشد، باعث ایجاد مشکلاتی همچون افزایش وزن برای وی خواهد شد.

همه چیز درباره تاثیر عسل بر غلظت خون

فواید مصرف عسل به تنهایی  بر کم خونی بیشتر هست یا با مواد دیگر؟

عسل به تنهایی باعث از بین بردن کم خونی در افراد می‌شود، اما مصرف آن با مواد غذایی دیگر نیز می‌تواند موثر است. شما  با هدف بهبود کم خونی با مصرف عسل می‌توانید از مواد غذایی حاوی ویتامین C یا آنتی اکسیدان استفاده کنید. استفاده از میوه‌های حاوی ویتامین C همچون توت فرنگی به همراه عسل یا تمشک می‌تواند اثرگذاری آن را چندین برابر کند. مصرف عسل به تنهایی یا مخلوط با مواد دیگری نظیر کنجد یا سیاه دانه، دانه چیا و بارهنگ باعث افزایش فواید مصرفی عسل و مواد دیگر همچون کنجد می‌شوند. پس اگر خواهان افزایش خواص درمانی عسل مصرفی روزانه‌تان هستید، عسل را به همراه مواد غذایی ذکر شده مصرف کنید. علاوه بر این، انواع مختلف عسل همچون عسل کنار، گون و یونجه نیز جز ترکیبات ایده عال برای مصرف روزانه هستند.

جمع بندی

ما در این مطلب به خواص عسل و غلظت خون پرداختیم و علاوه بر آن به بررسی خواص ضد غلظت خون عسل به مواد غذایی که مصرف آنها با عسل تاثیرات مثبتی بر بدن همچون درمان کم خونی یا افزایش قوای سیستم ایمنی بدن دارد، پرداختیم. اگر علاقه مند به مصرف روزانه عسل هستید، سعی کنید از ترکیباتی نظیر سیاه دانه و عسل یا آب لیمو و عسل علی الخصوص در فصول سرد سال بهره ببرید و بدین صورت در مقابل بیماری‌ها و مشکلات بدن مقاوم باشید.

همه چیز درباره تاثیر عسل بر غلظت خون

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز