مدیرعامل «نوین زعفران» بر اهمیت برندسازی زعفران ایرانی تاکید کرد

مدیرعامل شرکت نوین زعفران، در نشست تخصصی زعفران اعلام کرد: افزایش تولید زعفران در سایر کشورها نه تنها تهدیدی نیست، بلکه میتواند به شناخت جهانی زعفران و گسترش بازار جهانی طلای سرخ کمک کند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت نوین زعفران؛ محمدرضا اردیخانی، مدیرعامل شرکت نوین زعفران در نشست تخصصی زعفران موضوع تولید زعفران در سایر کشورهای جهان را از زاویه ای جدید تحلیل نمود و بیان داشت که افزایش تولید زعفران در سایر کشورها فقط جنبه تحدیدی ندارد بلکه میتواند به شناخته شدن محصول زعفران در دنیا کمک کند و اندازه بازار جهانی طلای سرخ را وسیع تر سازد.
وی مصداق آن را محصول پسته در گذشته دانست و اظهار داشت: با وجود آنکه آمریکا و ترکیه رتبه اول و دوم تولید پسته جهان هستند و در میزان تولید از ایران پیشی گرفتهاند اما حجم صادرات پسته ایران کاهش نداشته است چرا که این مهم سبب گردیده بازار جهانی پسته گسترش یابد لذا افزایش تولید زعفران در سایر کشورها نیز میتواند فرصتی برای گسترش بازار جهانی زعفران باشد و ما باید با افزایش کیفیت تولید داخلی خود را برای بهره مندی از این مهم آماده سازیم و از ظرفیت های پیش رو به نحو مناسبی استفاده کنیم.
اردیخانی در ادامه به اهمیت برندسازی زعفران ایران در جهان پرداخت و در راستای تولید و صادرات پایدار زعفران در جهان به ایجاد و تقویت برند ملی زعفران ایران تاکید کرد.
وی در این زمینه از برندیگ ملی "دبی شکلات" کشور امارات به عنوان یک نمونه موفق جدید نام برد که توانسته است اندازه بازار ۹۰۰ میلیون دلاری ایجاد کند و پیش بینیها برای سال ۲۰۳۰ اندازه بازار ۱.۲ تریلیون دلاری برای "دبی شکلات" است و با الگوبرداری صحیح در زعفران نیز میتوان با برندیگ ملی صحیح در عرصه جهانی افزایش صادرات پایدار زعفران ایران در دنیا را به ارمغان آورد.