خبرگزاری کار ایران

موسس پلتفرم راهنماراننده گردشگر در گفتگو با ایلنا خبر داد:

راه اندازی ایران کارنت سامانه اجاره خودرو توریستی و راهنماراننده

راه اندازی ایران کارنت سامانه اجاره خودرو توریستی و راهنماراننده
کد خبر : ۱۵۰۲۶۱۳

موسس پلتفرم درخواست و انتخاب راهنماراننده گردشگر، گفت: ایران کارنت سامانه انتخاب راهنماراننده و اجاره خودرو جهت تسهیل در گردشگری کشور راه‌اندازی شد.

علیرضا حیدریان، موسس پلتفرم درخواست و انتخاب راهنماراننده گردشگر، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تحصیل در رشته ادبیات و زبان فرانسه باعث شد تا شغل راهنمایی توریست‌های فرانسوی را انتخاب کرده و به این واسطه با فعلیت حمل و نقل توریستی آشنا و فعالیت‌هایی به صورت سنتی به مدت هفت سال داشته‌باشم، گفت: از سال گذشته تصمیم بر این شد که این نوع فعالیت‌ها که در قالب یک گروه تلگرامی بوده را به صورت مدرن‌تر و در قالب سایت عرضه کنیم.

وی افزود: به این صورت یک بانک اطلاعاتی از خودروهایی که حمل و نقل توریستی انجام می‌دهند اعم از سواری، اتوبوس، ون و مینی بوس، به آژانس‌های توریستی و مسافرتی و یا ارگان‌ها و نهادهایی که نیاز به تشریفات و جابه‌جایی با وسایل حمل و نقل دارند معرفی می‌شوند.

نمونه مشابه در کشور وجود ندارد

موسس سامانه ایران کارنت، گفت: بانک اطلاعاتی و درخواست‌ها بر روی سرور سایت قرار دارد، عملکرد حدودا مشابه سیستم تاکسی‌های اینترنتی است اما تفاوت‌هایی نیز دارد. از اینرو نمونه این سایت در کشور وجود ندارد. سایت‌هایی به شرکت‌های بزرگ مسافری مرتبط هستند اما معمولا خودروی بدون راننده ارائه می‌کنند و بسیاری نیز فعال نیستند یا به صورت دستی یا سنتی انجام می‌شوند. در مورد خودروهای آفرویدی نیز گروهی وجود دارد اما صرفا در مورد این گونه خودروهاست.

حیدریان ادامه داد: راهنمارانندگان از وزارت گردشگری مجوز راهنمایی گردشگری دارند و با خودرو همزمان کار جابه‌جایی را انجام می‌دهند. تمام رانندگانی که در مورد حمل و نقل وسایل عمومی و بین جاده‌ای فعالیت می‌کنند کارت هوشمند رانندگان حرفه‌ای را باید پس از حدود ۴۰ ساعت آموزش‌های مختلف ایمنی، مسائل فنی، کمک‌های اولیه و... از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دریافت کنند.در غیر این صورت پلیس‌راه آنها را مواخذه می‌کند. 

 وی تاکید کرد: مدت اعتبار این کارت یک ساله بوده و در ازای پرداخت حق بیمه رانندگان، بازرسی، اخذ کارت سلامت از مراکز طب کار تحویل داده می‌شود و حتی اگر یک روز از موعد کارت گذشته باشد به هیچ وجه پلیس‌راه اجازه تردد به آن شخص را نخواهد داد.

شیوه انتخاب راهنمارانندگان 

این کارآفرین با بیان اینکه پلاک عمومی یا پلاک‌های زرد رنگی که حرف الفبایی«ع» هستند باید از طرف پلیس‌راه مجوز گرفته و دفترچه ثبت ساعت نیز داشه باشند، گفت: تنها رانندگان شهری از این آموزش‌ها و اخذ کارت مستثنی بوده و شرایط عمومی رانندگان را تنها داشته باشد، کافی است.

حیدریان ادامه داد: انتخاب رانندگان براساس سابقه چندین سال فعالیت سنتی و تهیه بانک اطلاعاتی مورد نظر که به سرور سایت انتقال داده شده‌بودند، است و در کنار آن از راه‌ تبلیغات نیز به جذب راهنما‌رانندگان می‌پردازیم.

سرمایه و خودروی مورد نیاز

موسس سامانه ایران کارنت، با اشاره به سرمایه مورد نیاز برای راننده‌راهنماها و خودروهای مورد نیاز آنها گفت: برای طبیعتگردی خودروهای خاصی از قبیل آفرود مورد نیاز است که صرفا در طبیعت از آنها استفاده می‌شود و برندهای مختلفی از تویوتا که قدیمی بوده تا خودرو‌های جدیدی که در ایران نیز تولید می‌شوند وجود دارد.

حیدریان ادامه داد: گفت: قیمت خودروها مدل‌های مختلفی هستند که معمولا بین ۸۰۰ الی ۹۰۰ میلیون تومان است که برخی از مالکین نیز می‌توانند خودروی خود را از طریق سایت به رانندگان اجاره دهند. نوع دیگر خودروها سواری‌هایی مانند پژو یا سمند هستند که برای ترانسفر از فرودگاه به شهر یا از شهری به شهر دیگر در انتقال مسافر خارجی و گردشگر استفاده می‌شوند که مسافر و بار نیز را با آن حمل می کنند.

او اضافه کرد: خودروهای ون هم در کشور به دلیل تحریم‌ها تولید نمی‌شوند از یک میلیارد تومان به بالاست و اتوبوس و مینی بوس نیز که به صورت محدود تولید می‌شوند، دارای قیمت حداقل ۲ تا ۳ میلیارد تومان به بالا هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز