خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان مرکزی خبر داد;

برخورد قضایی با یک فروشگاه اینترنتی در فضای مجازی / صاحب فروشگاه ناچار به بازگرداندن مبلغ دریافتی از شاکی شد

برخورد قضایی با یک فروشگاه اینترنتی در فضای مجازی / صاحب فروشگاه ناچار به بازگرداندن مبلغ دریافتی از شاکی شد
کد خبر : ۱۶۰۹۷۴۹

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از برخورد با یک فروشگاه اینترنتی خبر داد و گفت: در پی مراجعه احدی از شهروندان به مجموعه پلیس فتا این استان و ارائه شکایت قضایی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از ایشان، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، سرهنگ فرهاد شاطری افزود: شاکی پرونده در اظهارات خود عنوان کرده با توجه‌ به نیاز خود برای خرید لباس مجلسی به صفحه اینستاگرام یک فروشگاه مجازی مراجعه کردم. بعد از انتخاب لباس مورد علاقه خود و ثبت سفارش و پرداخت کامل وجه، مدیر فروشگاه وعده ارسال حداکثر یک‌ هفته‌ای کالا را به من داد.

وی ادامه داد: شاکی پرونده در ادامه اظهارات خود به پلیس فتا استان مرکزی اظهار کرده است که در حال حاضر با وجود گذشت بیش از 2 ماه از پرداخت وجه، تاکنون کالای مورد نظر برای من ارسال نشده است. صاحب فروشگاه مجازی نیز مکرراً با وعده ارسال در روزهای آتی، از ارسال سفارش بنده امتناع می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: پس از تشکیل پرونده در این پلیس، بلافاصله اقدامات لازم در خصوص شناسایی گرداننده فروشگاه اینترنتی مربوطه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت. با پیگیری‌های فنی صورت‌ گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، مالک فروشگاه شناسایی شد.

سرهنگ شاطری تصریح کرد: در این راستا ضمن گزارش نحوه فعالیت مدیر فروشگاه، دستورات لازم برای برخورد قضایی متناسب اخذ شد. با انجام اقدامات لازم و اعمال محدودیت‌های مؤثر بر ادامه فعالیت فروشگاه، صاحب آن ناچار به بازگرداندن مبلغ دریافتی از شاکی و جبران ضرر و زیان وارد شده به ایشان شد.

وی بیان داشت: در بررسی‌های صورت گرفته بر روی سوابق کاری مدیر فروشگاه مشخص شد شکایت‌های متعددی از این شخص در مراجع انتظامی و قضایی در حال پیگیری است. در این راستا برخورد متناسب قضایی و اعمال محدودیت مؤثر در فعالیت صاحب این فروشگاه ضروری به نظر می‌رسید.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی به نحوه عملکرد صاحب این فروشگاه اینترنتی اشاره داشته و تأکید کرد: مدیر فروشگاه با سوءاستفاده از برخی خلاء‌های قانونی، با دریافت مبالغ کالاهای سفارش داده شده در ابتدای کار، سفارش‌ها را چند ماه بعد از آن و گاهی مغایر با کالایی که خریداران سفارش داده بودند، تحویل می‌داد.

سرهنگ شاطری ابراز داشت: لازم به ذکر است با وجود اینکه پلیس فتا همواره تمام تلاش خود را در راستای احقاق حقوق شهروندان در فضای مجازی به کار خواهد بست. اما کاربران نیز در انتخاب فروشگاه مناسب دقت لازم را داشته باشند و تنها از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

وی به جدی گرفتن هشدارهای پلیس فتا برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی اشاره داشته و در این خصوص اضافه کرد: شهروندان باید با جدی گرفتن هشدارهای پلیس فتا در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی با شماره‌گیری تلفن شبانه‌روزی پلیس فتا به شماره 096380 از خدمات کارشناسان پلیس فتا بهره‌مند گردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز