خبرگزاری کار ایران

‌مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبرداد؛

اعلام جزئیات واریز اعتبار و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در فارس

اعلام جزئیات واریز اعتبار و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در فارس
کد خبر : ۱۶۰۷۴۴۴

‌مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس جزئیات اجرایی و واریز مرحله‌ای اعتبار جهت مشمولین طرح کالابرگ الکترونیکی و اطلاعات دیگر پیرامون این طرح را در سطح استان اعلام کرد.

‌به گزارش ایلنا، سعید بیاری امروز شنبه ١٨ اسفند درباره جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه ماه مبارک رمضان امسال گفت: هیات وزیران ٢١ بهمن ماه ١٤٠٣ به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه‌و‌بودجه و با‌توجه‌به موافقت مقام معظم رهبری جهت برداشت مبلغ یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به‌منظور حمایت از اقشار کم‌درآمد و خانوار‌ها مصوب کرد که طرح کالابرگ الکترونیکی در دو مرحله (یک مرحله قبل از ماه مبارک رمضان و یک مرحله بعد از تعطیلات نوروز ١٤٠٤) پرداخت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور پیشگیری از ایجاد صف و ازدحام جمعیت به نحوه واریز اعتبار کالابرگ برای مشمولین دریافت این طرح اشاره کرد و افزود: در مرحله اول اعتبار به‌حساب مددجویان مشمول تحت پوشش نهاد‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی واریز شده است.

بیاری ادامه داد: در مرحله دوم نیز اعتبار اجرای این طرح به‌حساب سرپرستان خانواری که در دهک درآمدی یک الی سه قرار دارند و یا یارانه آنها چهارصد هزارتومان بوده واریز شده است.

وی اضافه کرد: درمرحله سوم نیز اعتبار یادشده به‌حساب سرپرستان خانواری که در دهک‌های چهارم الی هفتم قرار دارند و یا به عبارتی یارانه سیصد هزار تومان دریافت می‌کنند از ٢٣ اسفندماه تا پایان سال واریز خواهد شد.

بیاری خاطرنشان کرد: بیش از چهار هزار فروشگاه و ٩ هزار پایانه فروشگاهی در سطح استان فارس به شبکه ملی اعتبار و طرح کالابرگ الکترونیکی متصل هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی و یژه ماه مبارک رمضان در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار‌های یارانه‌بگیر دهک‌های اول تا هفتم اجرا شده است، افزود: دراین طرح یازده قلم کالای اساسی باهدف اولویت‌های تامین اقلام غذایی به‌منظور تخصیص کالابرگ الکترونیکی توسط دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که در تیرماه ۱۴۰۱ تهیه شده است توزیع خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: در این دوره میزان اعتبار تخصیص یافته به ازای هر فرد یارانه بگیر در دهک‌های درآمدی اول تا سوم ۵٠٠ هزار تومان و به ازای هر فرد یارانه بگیر در دهک‌های درآمدی چهارم تا هفتم ٣۵٠ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه که همه مشمولین می‌توانند با در‌نظر‌گرفتن سقف اعتبار تخصیص به خانوار از فروشگاه‌های عضو طرح اقدام به خرید کنند، اظهار کرد: این اعتبار غیر از اعتبار تخصیص یافته یارانه ماهیانه است و از یارانه افراد کم‌نخواهد شد.

بیاری اضافه کرد: تفاوت این مرحله از طرح با دوره قبل (مرحله فجرانه) این است که متقاضیان هیچ وجهی بابت خرید کالاپرداخت نمی‌کنند و به‌منظور حفظ حق آزادی در انتخاب و احترام به سلایق متفاوت در سبد مصرفی خانوار، امکان خرید از میان کالا‌های متفاوت با برند‌های مختلف میسر شده به گونه‌ای که ما به التفاوت احتمالی میان قیمت کالا‌های انتخابی با قیمت کالا‌های مرجع توسط مردم پرداخت می‌شود.

وی با اعلام اینکه این امکان نیز فراهم است که مردم براساس نیاز خانوار مقدار کمتر یا بیشتری از کالا‌های اساسی را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خرید نمایند، گفت: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه گفت: متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار (فروشگاه خُرد عضو طرح و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق ‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، می‌نومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند، افزود: برای دریافت این نرم‌افزار می‌توانند به سکو‌های بازار، مای‌کت و یا سایت shoma. sfara. ir مراجعه و همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

بیاری با اعلام اینکه برای انجام هر تراکنش، حداقل ۵٠٠٠ تومان از سوی خریدار باید پرداخت گردد تا حداقل مبلغ تراکنش رعایت شده و احراز هویت نیز صورت پذیرد که این مبلغ از سر جمع فاکتور خرید کسر خواهد شد، گفت: مشارکت در این طرح و استفاده از این اعتبار کاملا اختیاری است.

وی استفاده از اعتبار از طریق تمامی کارت‌های بانکی که به نام سرپرست خانوار است را امکان‌پذیر دانست و افزود: در مورد کالا‌های مشمول طرح نیز الزامی به خرید از یک نشان تجاری خاص نیست و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام‌ شده و از هر نشان تجاری دلخواه خرید خود را انجام دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه اجرای طرح در ٢ دوره ٦٠ روزه خواهد بود، اظهار کرد: در پایان دوره اول، اعتبارات مصرف ‌نشده خانوار‌ها ذخیره خواهد شد و در صورت مصرف نشدن اعتبار خانوار تا ٦٠ روز پس از شروع دوره دوم طرح، این اعتبار حذف خواهد شد.

وی مبنای دهک‌بندی فعلی یارانه پرداختی بهمن ماه امسال اعلام و تصریح کرد: مشمولین دهک‌های ٨ و ٩ و ١٠ که مشمول این مرحله از دریافت کالابرگ نشده‌اند می‌توانند اعتراض خودرا در سامانه حمایت معیشتی به نشانی hemayat. mcls. gov. ir ثبت کرده و یا با شماره ٠٢١٦٣٦٩ تماس حاصل کنند.

بیاری با بیان اینکه برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم از طریق ستاد کالابرگ الکترونیکی در استان و شهرستان‌های فارس انجام شده از فرمانداران و بخشداران سراسر استان درخواست کرد که براجرای طرح خصوصا در نقاط کمتر برخوردار ازجمله روستا‌ها و مناطق عشایر نشین نظارت بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: دراین طرح غیر از فروشگا‌های ذکرشده طرف قرارداد تعاونی‌های مصرف فعال شهری و روستایی نیز مشارکت دارند و سایر متقاضیان که قصد دارند در این طرح مشارکت کنند نیز از طریق برنامه کاربردی شما (شبکه ملی اعتبار) در سامانه ثبت‌نام کرده تا بعد از بررسی اطلاعات توسط شرکت مجری طرح کالابرگ نسبت به اتصال پذیرنده دراین طرح اقدام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان تاکید کرد: گشت‌های نظارتی از ابتدای اجرای طرح تا پایان آن با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد نظارت و رصد کاملی بر اجرای این طرح دارند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز