مدیرکل آموزش و پرورش استان:
شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در قزوین با جدیت پیگیری شود
![شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل در قزوین با جدیت پیگیری شود](https://cdn.ilna.ir/thumbnail/CNVlhlpmepG8/YdHYY4gWkVxziNocTLLHoQVar3TrxmvO0e6SENMutiBXz7JNO2nT2KLgCR9h7O_-yMtFV2AKWHv4l_4LeI27Qq4xQIoDjB_gIQDHEiqNepRBeBVXNnV0pk-J9NwZUqYC7otfNPZWXfo,/%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF+%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86+%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87+%D8%A7%D8%B2+%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84+%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1+%D8%A7%D8%B2+%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7+%D8%A7%D8%B3%D8%AA.jpg)
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: شناسایی، جذب و نگهداشت افراد بازمانده از تحصیل یکی از مواردی است که باید با جدیت پیگیری شود.
به گزارش ایلنا، نقی سیاهکالی مرادی در نشست مشترک اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش قزوین، معلم را کارآمدترین اهرم تربیتی توصیف و اظهار کرد: تکریم معلم در همه ابعاد مهمترین دستور کار ماست و بیحرمتی به این عنصر اصلی تعلیم و تربیت از هیچ کس پذیرفته نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با تبیین و تشریح ماموریتهای تخصصی دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد: لازم است ارتقای صلاحیتهای حرفهای نیروهای تحت مدیریت در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: جلسات نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان (نماد) حتما باید به ریاست فرمانداران تشکیل و مسائل مربوط با حساسیت بالا پیگیری شود.
این مسئول بیان کرد: با توجه به مقتضیات زمان، لزوم بازآرایی رشتههای مدارس متناسب با آمایش سرزمینی اهمیت بیشتری پیدا کرده و باید در این زمینه مطالعات و اقدامات لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: توسعه و تقویت مراکز کاردانش و عملیاتی سازی شعار هر دانشآموز یک مهارت، آموزش هوش مصنوعی به دانشآموزان، آموزش همراه با تولید و کارآفرینی در دستور کار قرار گیرد.
سیاهکالی مرادی اظهار کرد: افزایش بهرهوری و کیفیت با راهبردهای توانمندسازی نیروی انسانی، نظارت بر عملکرد تخصصی و حرفهای معلمان، تجهیز آزمایشگاهها و کارگاهها و توسعه یادگیری و تقویت عملکرد گروههای آموزشی پیگیری شود.