خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

برتری استان فارس در رسیدگی به شکایات مردمی

برتری استان فارس در رسیدگی به شکایات مردمی
کد خبر : ۱۵۰۳۴۷۹

معاون بازرسی اداره کل صمت فارس گفت: در سه ماهه اول امسال این استان در رسیدگی به شکایات مردمی جزو ۳ استان برتر کشور شد.

به گزارش ایلنا، مهدی حسنی با اشاره به اینکه استان فارس در رسیدگی به شکایات مردمی حائز رتبه برتر کشوری شد، اظهار داشت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هر ماهه به بررسی عملکرد ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استانها در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی می پردازد که استان فارس در ۳ ماهه اول امسال توانست رتبه برتر کشور را به دست آورد.

وی ادامه داد: در مقایسه نسبت سهم شکایات رسیدگی شده (تشکیل پرونده و یا عدم احراز تخلف) از کل شکایات قابل پیگیری مشخص شد که استان فارس بیشترین نسبت رسیدگی به شکایات را در مدت یاد شده در کل کشور داشته است.

حسنی به ارائه آمار و ارقامی از رسیدگی به شکایات مردمی در استان پرداخت و گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۹۲۹ گزارش مردمی توسط این اداره دریافت، که از این تعداد ۱۸۱ گزارش منجر به تشکیل پرونده تخلف و مابقی شکایتها یا عدم تخلف شان محرز شد و یا غیرقابل پیگیری بودند.

به گفته حسنی از مجموع کل شکایات دریافتی، در بخش کالا بیشترین شکایات به ترتیب مربوط به لوازم یدکی خودرو، مواد غذایی و کالاهای برقی و در بخش خدمات بیشترین شکایت مربوط به خدمات صنفی، تعمیرگاه خودرو، جا به جایی و حمل و نقل بوده است. 

بر پایه این گزارش با بررسی شکایات دریافتی بر اساس نوع تخلف مشخص شد که گرانفروشی، تقلب، و عدم انجام تعهدات در قبال مصرف کنندگان بیشترین سهم تخلفات را به خود اختصاص داده است.

این توضیح لازم است که از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا پایان خردادماه ۹۲۹ شکایت مردمی در استان فارس دریافت شده است که سهم تماس مردم با مرکز 124 از کل شکایات دریافتی ۲۱۲ مورد و سهم بستر اینترنتی ۷۱۷ مورد بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز