خبرگزاری کار ایران

استاندار:

آلودگی هوا در استان مرکزی هم تابستانه و هم زمستانه است

آلودگی هوا در استان مرکزی هم تابستانه و هم زمستانه است
کد خبر : ۱۵۰۳۲۵۲

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه موضوع آلودگی هوا در استان مرکزی هم تابستانه و هم زمستانه است، گفت: آلودگی هوا در تابستان به شکل ریزگرد و در زمستان به شکل آلودگی فسیلی و نیروگاهی است. شرایط آب و هوایی خوبی در اراک وجود ندارد و این امر موجب نارضایتی گسترده مردم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات ریزگردهای این استان مربوط به کانون‌های خارج از استان از جمله استان قم و کویر مرکزی ایران است.

وی ادامه داد: کمک و جلب حمایت صنایع بزرگ و برخوردار نسبت به محیط‌زیست که تعداد آنها در استان مرکزی کم نیست، باید با محوریت فرمانداری‌ها انجام شود. در این راستا صنایع باید در راستای کاشت یک میلیارد درخت مثمر و توسعه فضای سبز همکاری و مشارکت گسترده داشته باشند.

استاندار مرکزی به موضوع نصب بادشکن‌های غیرزنده اشاره کرده و اظهار داشت: درخواست تأمین اعتبار مورد مورد نیاز برای نصب بادشکن‌های غیرزنده و همچنین ساماندهی کویر میقان از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور ارسال شده است. در این راستا مردم استان مرکزی انتظار دارند با این درخواست موافقت شود.

مخلص‌الائمه با اشاره به اینکه استان مرکزی حداقل نیازمند یک دستگاه تراکسور است، تصریح کرد: سال گذشته این دستگاه را از استان دیگری قرض گرفتیم. تصمیم بر خرید دستگاه تراکسور در استان وجود داشت اما قیمت آن از 70 میلیارد ریال به 200 میلیارد ریال رسیده است.

وی بیان داشت: آتش سوزی، همواره یکی از خطرات تهدید کننده مراتع، جنگل ها و محیط‌زیست است. مشکل اصلی در اطفای حریق امکان دسترسی به محیط‌های صعب‌العبور بوده که نیاز به صرف وقت و انرژی بالایی دارد. در این راستا خرید دمنده اطفای حریق برای دهیاری‌های استان مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار مرکزی تأکید کرد: شرکت توزیع برق استان درخواست تعطیلی ادارات و سازمان‌های دولتی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 20 و 21 تیر ماه را در راستای مدیریت مصرف برق اعلام کرده است. دز این راستا به احتمال زیاد با تعطیلی روز پنجشنبه موافقت می‌شود.

مخلص‌الائمه به تعطیلی ادارات استان مرکزی به دلیل آلودگی هوا و مصرف برق اشاره کرده و ابراز داشت: ادارات این استان روز گذشته (دوشنبه) نیز به دلیل افزایش آلاینده‌های هوا و مدیریت مصرف برق تعطیل شد که این اقدام نقش مؤثری در کاهش مصرف برق داشت. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز