خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و انجمن علمی هنر و ادبیات تطبیقی ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و انجمن علمی هنر و ادبیات تطبیقی ایران
کد خبر : ۱۵۰۳۲۰۷

تفاهم‌نامه همکاری‌ بین شهرداری اصفهان و انجمن علمی هنر و ادبیات تطبیقی ایران با هدف بهره‌گیری از دستاوردهای پژوهشی در زمینه بازنمایی حافظه و هویت شهری امضا شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان اعلام کرد: این تفاهم‌نامه در زمینه مدیریت و برگزاری پنج نشست و یک عنوان هم‌اندیشی درباره «جایگاه اسناد، روایت‌ها و هنر در بازنمایی حافظه شهری» و انتشار مجموعه مقالات پژوهشی در این موضوع مهم هویتی منعقد شد.

دبیر علمی نشست‌های موزه تاریخ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اهمیت موضوع حافظه و هویت شهری در انسجام‌بخشی و پیوند میان شهروندان، پژوهشگران و مدیریت شهری، طرح مطالعاتی و پژوهشی موزه تاریخ شهرداری اصفهان و انجمن علمی هنر و ادبیات تطبیقی شکل گرفت و در قالب تفاهم‌نامه همکاری علمی امضا شد.

میثم یزدی با بیان اینکه با گسترش مطالعات بین‌رشته‌ای و بین‌فرهنگی در سال‌های اخیر، فضاهای شهری و انسانی به منزله بستر وقوع رفتارهای مدنی و مدرن شهروندان مورد توجه محققان بسیاری قرار گرفته است، افزود: تنوع پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه‌های مختلف و گسترش مطالعات فرهنگی مرتبط با بسترهای تاریخی و جغرافیایی، شاهدی بر چند شاخه یا چند کانونی بودن دانش تاریخ و جغرافیای شهری است.

این استاد دانشگاه و پژوهشگر هنر با اشاره به نشست‌های برنامه‌ریزی شده با انجمن علمی هنر و ادبیات تطبیقی ایران، ادامه داد: تلاش می شود در این نشست‌ها، بر پایه نتایج پژوهش‌های دهه‌های اخیر که جهان امروز را برآمده از حافظه تاریخی و جغرافیامحور، نشان‌مند و روایتمند می‌داند، به مسائل شهری در چارچوب اهداف معین از منظری بین‌متنی پاسخ داده شود.

یزدی بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه در سال جاری چند نشست و یک هم‌اندیشی با عنوان «روایت شهر در میدان‌های متعدد» بر اساس نگاه به تعدد روایت‌های موجود از شهر از منظرهای مختلف میان ‌رشته‌ای همراه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام زمینه‌ای برای بررسی و بیان دیدگاه‌های استادان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به مسائل شهر، روایت ها، اسناد، هویت و توسعه و تحول شهری فراهم می کند.

یزدی ادامه داد: انجمن علمی هنر و ادبیات تطبیقی ایران نیز تلاش می‌کند با نگاه میان رشته‌ای به حافظه و مطالعات شهری اصفهان برای بازاندیشی و طرح پرسش‌هایی جدید در این زمینه اقدام کند.

وی، دغدغه های کلیدی این پژوهش ها را شامل چند پرسش دانست و گفت: این پرسش‌ها درباره تصویرها و تصورهای موجود از شهر اصفهان در آثار مرتبط با این حوزه، فرآیندهای بازنمایی فضاهای شهری اصفهان، جایگاه شهر در روایت‌های مختلف مدیران، نویسندگان، پژوهشگران و شهروندان، تاثیر روایت‌های شهری در اصلاح سبک زندگی شهروندان و جایگاه مطالعه تطبیقی و بین‌رشته‌ای اسناد، متون، هنرهای شهری و رسانه در روایت شهری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز