خبرگزاری کار ایران

هشدار صاعقه و آتش سوزی در کرمانشاه طی روزهای آینده

هشدار صاعقه و آتش سوزی در کرمانشاه طی روزهای آینده
کد خبر : ۱۴۹۷۲۱۶

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به هشدار وقوع رعد و برق طی روزهای آینده، نسبت به وقوع حریق در منابع طبیعی استان بر اثر برخورد صاعقه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، افشین یگانه با اشاره به هشدار زرد هواشناسی کرمانشاه مبنی بر وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد طی روزهای آینده، نسبت به احتمال وقوع حریق در مراتع و جنگل‌های استان به دلیل برخورد صائقه و همچنین گسترش آتش به علت وزش باد هشدار داد.

وی با اشاره به آماده‌باش فرمانداری‌های سراسر استان و سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، شهرداری‌ها و ...، عنوان کرد: قرار است در مناطقی که مستعد حریق هستند نیز با همکاری محیط زیست و منابع طبیعی دیده‌بان‌ها مستقر شوند تا در صورت بروز حریق بتوان در کوتاهترین زمان آن را مهار کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار کرد: البته با توجه به غیر قابل پیش‌بینی بودن زمان و مکان وقوع صائقه، امکان اینکه بتوان جلوی همه حوادث را گرفت وجود ندارد، اما همه نیروها و دستگاه‌ها در آماده‌باش هستند.

به گفته یگانه، در موج ناپایداری که چندی قبل وارد استان شد و رعد و برق‌های زیادی به همراه داشت، شاهد وقوع آتش‌سوزی در مناطقی از گیلانغرب به دلیل برخورد رعد و برق بودیم.

وی همچنین درباره خطر برخورد صائقه با افراد و خصوصا کشاورزانی که برای آبیاری مزارع به ارتفاعات مراجعه می‌کنند هشدار داد و از کشاورزان خواست طی دو روز آینده از حضور در فضای باز و ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه عنوان کرد: در بهار امسال  یک خانم ۵۴ ساله در روانسر جان خود را به دلیل برخورد صائقه از دست داد.

یگانه با اشاره به اینکه بارش حاصل از این امواج ناپایدار چندان گسترده پیش‌بینی نشده، گفت: با توجه به شرایط بارش‌هایی که گاهی شدید و ناگهانی هستند، لازم است افراد طی روزهای آینده از نزدیک شدن به رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز