خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز خبرداد؛

اجرای ضربتی طرح ساماندهی بارفروشان، دست فروشان و اغذیه فروشان در شیراز

اجرای ضربتی طرح ساماندهی بارفروشان، دست فروشان و اغذیه فروشان در شیراز
کد خبر : ۱۴۹۶۵۳۱

رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورا در خصوص ساماندهی وانت بارها گفت: اقدامات خوبی در بحث ساماندهی بار فروشان، دست فروشان و اغذیه فروشان در شهر شیراز طی دو سال گذشته انجام گرفته، اما این اقدامات بایستی در قالب یک طرح جامع اجرا شود.

به گزارش ایلنا، مسعود زارعی در جلسه سامان دهی و جمع آوری بارفروشان با اشاره به سامان دهی بارفروشان در برخی از کلان شهرها در قالب یک طرح جامع عنوان کرد: سایر کلان شهرها این موضوع را در چند فاز و با همکاری تمامی دستگاه ها اجرایی کرده اند.

وی گفت: سایر کلان شهرها در مرحله اول شناسایی سایت‌هایی در نقاط مختلف شهر که امکان ساماندهی بارفروشان می باشد را مشخص کرده و در مرحله اجرا با برنامه ریزی، اتحاد و انسجام کلیه مسئولین و دستگاه ها با اراده جدی برای انجام کار بر اساس وظایف ذاتی هر حوزه نسبت به جمع آوری و سامان دهی وانت بارها از سطح شهر و انتقال به مکان‌های آماده شده انجام شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه در دو سال گذشته اقداماتی مناسب در شهر شیراز شکل گرفته است افزود: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآوره های کشاورزی با همکاری مناطق شهرداری، زمین هایی را برای ساماندهی وانت بارها مشخص کرده اند، که بر اساس طرح جامع، عملیات اجرایی ساماندهی بایستی به شکل ضربتی انجام شود.

زارعی افزود: در راستای انجام عملیات ساماندهی مقرر شد؛ معاونت محیط زیست و خدمات شهری با همکاری سازمان حمل و نقل بار و سازمان ساماندهی مشاغل شهری و اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری و دیگر دستگاه های متولی ظرف مدت دو هفته طرح اجرایی به همراه زمانبندی را تهیه و به شورا ارائه کنند.

اجرای ضربتی طرح ساماندهی بارفروشان، دست فروشان و اغذیه فروشان در شیراز

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز با اشاره به معضلات و مشکلات ایجاد شده توسط بارفروشان در سطح شهر گفت:حضور بارفروشان در خیابان ها،معابر، بلوارهای اصلی، کمربندی باعث ایجاد ترافیک سنگین،بروز مخاطرات جانی،کند شدن در خدمات رسانی،ایجاد آلودگی های بصری و غیره می شوند که به منظور جلوگیری از سد معبر و تسهیل عبور و مرور شهروندان و روان شدن ترافیک، طرح ساماندهی وانت بار‌ها و اصناف سطح شهر در دستور کار قرار گرفت.

 روح الله خوشبخت افزود: صاحبان اصناف که اقدام به سد معبر کنند و وانت بار‌هایی که در نقاط نامناسب توقف کرده و اقدام به فروش می‌کنند، موجب ایجاد ترافیک می شود لذا بر آن شدیم با اخطار به مالکین و صاحبان اصناف و ساماندهی این وانت بار‌ها در سطح شهر از سد معبر جلوگیری کنیم تا روان سازی و تسهیل تردد و کاهش بار ترافیکی در نقاط پر ترافیک شهر را ایجاد کنیم.

خوشبخت گفت: کارگروه ساماندهی دستفروشان،بارفروشان و اغذیه فروشان در شهرداری تشکیل و با دعوت از دستگاه های متولی در این امر، در مرحله طراحی طرح جامع اجرایی می باشیم.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی افزود: صدا و سیما بایستی به صورت مکرر مشکلات وجود مصادیق دستفروشی را اطلاع رسانی کرده تا مردم در برخورد با چنین پدیده‌ای با مظلوم نمایی آنها تحت تاثیر قرار نگیرند و مانع اجرا نشوند.

رییس سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز مصادیق دست فروشی را یک معضل اجتماعی دانست و افزود: بایستی قبل از اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی،اطلاع رسانی عمومی شکل گیرد تا عموم مردم متوجه معضلات، مشکلات موجود باشند تا با آگاهی از حقوقشان مقابل اجرای طرح قرار نگیرند.

آرش نعمتی در خصوص هدف انجام طرح ساماندهی  گفت: برای اجرای موفق طرح بایستی در تمام نقاط شناسایی شده، طرح به صورت همزمان و با حضور تمامی دستگاه های متولی انجام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز