خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران:

تاکید بر تشکیل جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌ها

تاکید بر تشکیل جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌ها
کد خبر : ۱۵۰۵۲۵۲

نیکوکار در اولین جلسه شورای فصلی دادسرای مرکز استان تهران باحضور دادستان¬های عمومی و انقلاب و رؤسای حوزه های قضایی بخش های استان بر تشکیل جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ها تاکید کرد و از حضور روسای حوزه های بخش به عنوان عضو دائم شورای پیشگیری شهرستان ها در جلسات خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان تهران، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:رییس دادگستری شهرستان به عنوان رییس و دادستان شهرستان به عنوان دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ها می باشند.

 وی افزود: ائمه جمعه محترم، فرماندار، فرمانده سپاه شهرستان، فرمانده انتظامی، رییس اداره اطلاعات، رییس اداره آموزش و پرورش و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس اداره تبلیغات اسلامی، رییس اداره ورزش و جوانان ،رییس اداره امور اقتصادی و دارایی، رییس اداره بهزیستی، رییس اداره ثبت اسناد واملاک، رییس شورای اسلامی، شهردار، نماینده صدا و سیما، رییس اداره امور مالیات، رییس زندان، رییس اداره پزشکی قانونی و رییس یکی از مراکز آموزش عالی شهرستان به عنوان اعضاء شورای پیشگیری در شهرستان ها می باشند.

وی گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در سال ۱۴۰۲شاهدکاهش ورودی پرونده های تغییر غیر مجاز کاربری اراضی زراعی و باغ ها در شهر تهران بوده ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران با بیان اینکه امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال باخته، بلکه به موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را بین مردم از بین می برد افزود: در راستای ارتقا هماهنگی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم در سال ۱۴۰۲ کاهش 6 درصدی ورودی پرونده های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران و ۸ درصد در استان تهران را درپی داشته است.

نیکوکارگفت: در اجرای ماده ۳۴ قانون ریاست جمهوری، شوراهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی در حوزه های قضائی تشکیل شد که در دوران انتخابات ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخابات ریاست جمهوری در دادسراها و دادگستری استان تهران فعال و همچنین به ۴۸ میلیون مشترک همراه اول پیامک با موضوع قوانین انتخابات ارسال گردید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز