خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران:

تخلف انتخاباتی در تهران گزارش نشده است

تخلف انتخاباتی در تهران گزارش نشده است
کد خبر : ۱۴۹۷۵۳۰

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: تاکنون گزارشی از تخلف ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها و کارکنان ادارات در فرایند چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این شهرستان ارائه نشده است.

به گزارش ایلنا، رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان تهران سه هزار و ۸۵۰ شعبه اخذ رای تعیین شده که جانمایی این شعب تا حدودی تغییر کرده و برخی از شعب در مکان‌های جدید برای دسترسی بهتر مردم و به دلیل تراکم بیشتر جانمایی شده است.

حامد شایان افزود: همچنین ۳۱۲ شعبه سیار در شهرستان تهران تعیین شده و با توجه به مشخص شدن مسیرها، اقداماتی برای جانمایی جدید این شعب سیار اخذ رای نیز در پایتخت انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: این شعب در بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و کارخانه‌ها مستقر می‌شود تا کسانی که امکان حضور در شعب اخذ رای ثابت ندارند به این شعب مراجعه و در انتخابات مشارکت کنند تا در روز انتخابات رای مردم در هر نقطه از شهر دریافت شود.حامد شایان افزود: ۴۰ درصد شعب اخذ رای در شهرستان تهران در مساجد و ۶۰ درصد آنها در اماکن دیگر بویژه مدارس جانمایی شده و مستقر خواهد شد.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار تهران گفت: در همه محلات شعبه اخذ رای وجود دارد و با هماهنگی‌هایی که شده در هر منطقه یک پاتوق رای اولی‌ها نیز ایجاد خواهد شد.حامد شایان با بیان اینکه اکنون توزیع اقلام انتخاباتی برای شعب اخذ رای در تهران آغاز شده است، گفت: ۱۸ ستاد منطقه در پایتخت وجود دارد که در هر کدام از این موارد فرمانداری نماینده دارد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران افزود: همچنین نزدیک به ۷۰ هزار نیرو به‌طور مستقیم اجرای فرایند انتخابات را در قالب عوامل اجرایی، نظارت و انتظامی و خدمات بر عهده دارند که آموزش اعضای شعب اخذ رای بطور کامل انجام شده است.

حامد شایان افزود: در هر شعبه اخذ رای با توجه به درجه‌بندی شعب تعداد ۵، ۷ و ۹ نفر به عنوان عوامل اجرایی، ۳ تا ۵ نفر به عنوان عوامل نظارتی، نماینده فرماندار و افراد انتظامی مستقر خواهند شد.به گفته رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران، همچنین در این دوره هر نامزد در شعب اخذ رای می‌تواند یک نماینده داشته باشند.حامد شایان افزود: تعرفه‌های انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چاپ شده و در اختیار ستاد انتخابات شهرستان تهران قرار گرفته است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار تهران گفت: براساس اطلاعات موجود کمبودی در این زمینه وجود ندارد به همین منظور در فضای امن و در چارچوب نظم و قانون انتخابات و با حضور عوامل نظارتی، این تعرفه‌ها توزیع خواهد شد.

حامد شایان با بیان اینکه حمایت جایگاه‌های حقوقی از نامزد‌های انتخاباتی باید به طور رسمی اعلام شود در غیر این صورت اعلام آن تخلف است، گفت: تاکنون درباره تخلف ستاد کاندیدای انتخابات گزارشی اعلام نشده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران افزود: فعالیت عوامل اجرایی انتخابات در حوزه تبلیغات به نفع کاندیدای خاصی در راستای رعایت اصل بی‌طرفی و فعالیت کارمندان در زمان اداری تخلف است که در این خصوص هم گزارش تخلفی به این ستاد نرسیده است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز