خبرگزاری کار ایران

بیش از ۹۵۰۰ شرکت در کشور به ثبت رسیده است

بیش از ۹۵۰۰ شرکت در کشور به ثبت رسیده است
کد خبر : ۱۴۹۷۱۶۳

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از برگزاری اولین جلسه کارگروه جهش تولید از طریق رفع تولید موانع شرکت‌های دانش بنیان در اتاق بازرگانی، منابع، معادن و کشاورزی تهران با حضور نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان، سازمان بازرسی و… خبر داد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از برگزاری اولین جلسه کارگروه جهش تولید از طریق رفع تولید موانع شرکت‌های دانش بنیان در اتاق بازرگانی، منابع، معادن و کشاورزی تهران با حضور نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان، سازمان بازرسی و… خبر داد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری تهران با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید بهشتی و همراهان ایشان و هفته قوه قضائیه گفت با توجه به نام‌گذاری سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، دادگستری استان تهران تاکنون۱۲ کارگروه تشکیل داده که یکی از این ارگروه ها، کارگروه رفع موانع تولید شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد که با همکاری اتاق بازرگانی تهران تشکیل گردیده است.

نیکوکار گفت: شرکت‌های دانش بنیان، شرکت یا موسسه خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزارهای مربوط تشکیل می‌شوند.

وی افزود از سال ۱۳۸۶ در دستگاه قضائی دفتر حمایت قضایی از سرمایه گزاری ایجاد، که هدف آن استفاده بهینه و اثر بخش از ظرفیت دستگاه قضایی، بکار گیری ظرفیت نهادهای شبه قضایی، تضمین سلامت و امنیت اقتصادی کشورو کاهش خطرپذیری سرمایه گذاری بود که در سال ۱۳۹۶ ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جایگزین دفتر گردید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران ما می‌توانیم در بخش دادسراها و دادگاه‌ها، سازمان‌های وابسته به دستگاه قضائی مثل سازمان بازرسی که بر حسن اجرای قوانین نظارت می‌نماید و یا دیوان عدالت اداری که بحث شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی علیه دولت را رسیدگی می‌کند و همچنین شورای حل اختلاف که بخشی از حقوق به آن‌ها مربوط می‌شود و زیر مجموعه قوه قضائیه هستند و حضور نمایندگان قوه قضائیه و دادگستری در کمیسیون‌های شبه قضائی مثل کمیسیون امور مالیاتی و هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف قانون کار است در بحث تولید و کمک به تولید و سرمایه گذاران استفاده نماییم.

این مقام قضایی بیان داشت: از ظرفیت سازمانهای وابسته به دادگستری استان تهران مانند سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران می‌تواند در بحث ثبت شرکت‌ها و اختراعات استفاده و سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را مورد حمایت قرار دهد.

نیکوکار با اشاره به اینکه دستورالعمل پیگیری و اجرای ستاد اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۶ به روزرسانی شده است افزود: کارگروه تشکیل شده وابسته به ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان تهران بوده و مشغول به فعالیت است.

وی گفت: این کارگروه با ۱۹ نفر عضو از سازمان‌ها و دستگاههای مختلف شامل وزارت صمت، استانداری، بانکها، بخش خصوصی و اتاق و… فعال است.

وی تصریح کرد: در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۳۸۹ قانونی تحت عنوان حمایت از موسسات و شرکت‌های دانش بنیان و تجاری‌سازی تصویب شد که در سال۱۴۰۱ بخشنامه‌ها و آئین نامه‌ها و ضوابط و مقررات در این حوزه تهیه و به آن الحاق گردید.

نیکوکار گفت: بیش از ۹۵۰۰ شرکت در کشور به ثبت رسیده است که در سال ۱۴۰۲ حدود۲.۵ میلیارد صادرات و حدود ۵۱۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان واردات مواد اولیه داشته ایم.

در ادامه حاضرین در نشست به بیان مشکلات شرکت‌های دانش بنیان پرداخته و کمبود منابع، عدم تسلط و اشراف مدیران و کارکنان شرکت‌های دانش بنیان به قوانین و ضوابط، واردات محصولات مشابه در سطح وسیع، تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان-ثبت سفارش جهت تامین مواد اولیه-زمان بر بودن ترخیص مواد اولیه در گمرک و… اشاره کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز