خبرگزاری کار ایران

تجلیل ویژه از دانش آموزان و معلمان در چهارشنبه‌های نظارتی مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

تجلیل ویژه از دانش آموزان و معلمان در چهارشنبه‌های نظارتی مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر : ۱۵۶۸۷۲۵

به مدارس دولتی توجه بیشتری خواهیم داشت

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با هدف بررسی میدانی مسائل آموزشی و پرورش، چهارشنبه‌های نظارتی در این نهاد تعلیم و تربیت کلید خورد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "ایوب رضایی" در حاشیه بازدید از برخی مدارس دهستان کاکان در شهرستان بویراحمد به رسانه‌ها گفت: در اولین چهارشنبه‌های نظارتی با حضور در برخی از مدارس دهستان کاکان از نزدیک مسائل آموزشی و پرورشی آنان را مورد بررسی قرار گرفت.

وی با ابراز خوشحالی خود از دیدار صمیمی با دانش آموزان و فرهنگیان این مدارس، اظهارداشت: در این بازدیدها با دیدار صمیمانه با دانش آموزان و معلمان، گفت و گوی چهره به چهره با آنان از آخرین وضعیت آموزشی و پرورشی و البته مشکلات و دغدغه‌های آنان‌ نیز پی خواهیم برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نظارت مُستمر بر مدارس و بررسی مسائل و مشکلات آموزشی و پرورشی، از اولویت‌های کاری آموزش و پرورش استان است که در چهارشنبه‌های نظارتی در مناطق مختلف استان با جدیت پیگیری می شود.

رضایی، هدف خود از این نظارت میدانی و برنامه ریزی شده را ارتقای سطح کیفی آموزش و تربیت تمام ساختی دانش‌آموزان بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی افزود: در حاشیه این بازدیدها برخی مُعلمان و دانش آموزانی که نسبت به گذشته، عملکرد بهتری داشتند نیز مورد تقدیر قرار می گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شروع تَحول از کلاس درس امری واضح است، خاطرنشان کرد: از راهبردهایی که به تحقق این تحول کمک می‌کند نظارت راهبردی از طریق بازدیدهای میدانی است.

به مدارس دولتی توجه بیشتری خواهیم داشت

رضایی با اشاره به دیدار رهبری انقلاب با فرهنگیان سراسر کشور در اردیبهشت‌ماه و ضرورت تقویت مدارس دولتی، یادآورشد: از مهم‌ترین اولویت‌های حال حاضر مجموعه تعلیم و تربیت استان، توجه ویژه به مدارس دولتی بعنوان‌ اساس و رکن تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است تا با توان مضاعف در این راستا گام‌های راهبردی و عملی برداشته شود.

وی با تاکید بر نظارت فرایندی در راستای سیاست‌‌های سازمان و نظام تعلیم و تربیت کشور‌، اظهار داشت: نظارت جامع و فرایندی بر عملکرد و برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس، مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی صورت گیرد و با تعریف یک سیستم نظارتی باید همه موارد را رصد و ارزیابی کرد.

رضایی با تاکید بر نظارت کامل و دسترسی‌های مختلف، خاطر‌نشان کرد: نظارت سامانه‌ای‌، نظارت میدانی و خودنظارتی باید به شکل یک فرایند مُنظم و قابل تجزیه و تحلیل درآید تا ضمن صدور کارنامه و رتبه‌بندی مدارس‌، شفافیت عملکرد و اطلاع‌رسانی به مردم نیز صورت پذیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز