خبرگزاری کار ایران

تحصن کارگران شرکت کارتن ایران در اعتراض به اخراج چهار نفر از کارکنان/نگرانی از احتمال تعدیل نیرو در آینده

تحصن کارگران شرکت کارتن ایران در اعتراض به اخراج چهار نفر از کارکنان/نگرانی از احتمال تعدیل نیرو در آینده
کد خبر : ۶۶۱۹۹۸

دو روز است کارکنان شرکت کارتن ایران در اعتراض به اخراج چهار نفر از همکاران خود دست از کار کشیده، تحصن کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شرکت کارتن ایران (واقع در محله شادآباد تهران) از روز دوشنبه تاکنون در اعتراض به اخراج چهارنفر از نیروهای کار شرکت دست از کار کشیده و تحصن کرده‌اند.

در همین رابطه، اصغر عبادی (رییس شورای اسلامی کار شرکت کارتن ایران) به ایلنا، گفت: مدیریت شرکت از ابتدای هفته دستور اخراج ۴ نفر از کارگران را (۲ نفر به بهانه اتمام قرارداد و ۲ نفر به بهانه مشکل انضباطی) داد. گفتنی است ۲ نفر اخیر که به ادعای شرکت مشکل انضباطی داشته‌اند، خطایی در داخل شرکت مرتکب نشده‌اند.

وی ادامه داد: در اعتراض به این تصمیم مدیریت شرکت، از روز دوشنبه، کارکنان شرکت دست از کار کشیدند. البته مدیریت امروز نیز، نگهبانی شرکت را ملزم کرده که بیست نفر از کارگران را به داخل راه ندهد. هم‌اکنون شرکت 367 نفر پرسنل دارد که 12 نفر از آنها رسمی و باقی قراردادی هستند.

عبادی اظهار داشت: ما به عنوان شورای اسلامی کار این شرکت، رویه‌مان بر مشارکت و تعامل با مدیریت شرکت است اما این امر از سوی آنها مورد پذیرش نیست و به زعم آنها فعالیت شورا، دخالت در امور شرکت است و در کار تولید اختلال ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: اخیرا شایعاتی مبنی بر قصد مدیریت بر تعدیل نیرو به دلیل کاهش ظرفیت تولید، انتشار یافته است. این امر بر التهاب در بین کارکنان شرکت دامن زده است. ما هم اخراج این ۴ نفر را در ابتدای هفته و راه ندادن این بیست نفر را در راستای همین شایعه نگران‌کننده می‌دانیم.

وی به مشکل دیگری نیز که اخیرا در ایجاد التهاب در فضای شرکت دامن زده، اشاره کرد و بیان داشت: در یک ماه اخیر، مدیریت شرکت حراست جدیدی را به کار گمارده که نحوه حضور او در محیط شرکت، موجبات نارضایتی کارکنان را فراهم آورده است.

عبادی سپس توضیحاتی در باب این واحد صنعتی ارائه کرد و گفت: شرکت کارتن ایران سابقا متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و صندوق توسعه ملی بوده است. در سال ۱۳۹۶، این شرکت به بخش خصوصی سپرده شده است. ستاد اجرایی فرمان امام هم در این شرکت سهم دارد. سهم این ستاد که پیش‌تر ۱۴ درصد بوده، اکنون به ۴ درصد رسیده است.

رییس شورای اسلامی کار شرکت کارتن ایران در پایان، تصریح کرد: شرکت از سال جدید، مشکلات مهمی در حوزه کمبود مواد اولیه و کاهش نقدینگی داشته است. در واقع، مشکل این روزهای شرکت نه در فروش محصولات، بلکه در تامین مواد اولیه برای تولید است.   

 امیرحسین اسماعیل‌پور (مدیرعامل شرکت کارتن ایران) در رابطه با مطالبات و اعتراضات اخیر کارکنان شرکت، به ایلنا گفت: توضیح خاصی در باب آنها ندارم. اقدام اخیر آنها مسبوق به سابقه است و آنها همیشه اعتراض کرده و اجازه نداده‌اند فعالیت کارخانه به درستی پیش برود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز