خبرگزاری کار ایران

بزرگان کشتی در آلبانی

از دیوید تیلور تا کامران قاسمپور، در 92 کیلوگرم جنگ است

از دیوید تیلور تا کامران قاسمپور، در 92 کیلوگرم جنگ است
کد خبر : ۱۵۴۱۹۷۳

جام جهانی کشتی آزاد که قرار است کمتر از 20 روز دیگر در کشور آلبانی برگزار بشود، حضور کشتی گیران بزرگ در 92 کیلوگرم یعنی کامران قاسمپور، دیوید تیلور و عبدالرشید سعدالله یف مسابقات این وزن را حساس تر از همیشه کرده است.

به گزارش ایلنا، کمتر از 20 روز دیگر مسابقات کشتی قهرمانی جهان در اوزان غیرالمپیکی به میزبانی آلبانی برگزار می‌شود و حالا اتحادیه جهانی به حضور قهرمانان و ستاره‌های کشتی دنیا در این مسابقات اشاره کرده، به‌خصوص وزن 92 کیلوگرم که مورد توجه اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته است.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در ۴ وزن غیرالمپیکی ۶۱، ۷۰، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم از ۷ تا ۱۰ آبان به میزبانی آلبانی برگزار می‌شود اما هنوز ویزای کشتی‌گیران ایرانی صادر نشده و مشخص هم نیست که چه اتفاقی می‌افتد اما اتحادیه جهانی به بررسی رقبای کامران در وزن 92 کیلوگرم پرداخته است.

 تیم ملی کشتی آزاد در صورت صادر شدن ویزا از سوی کشور آلبانی با ترکیب رضا مؤمنی، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسمپور راهی این کشور می‌شود اما بدون شک مهم‌ترین و حساس‌ترین مسابقه در وزن 92 کیلوگرم است؛ جایی که کامران قاسمپور باید با عبدالرشید سعدالله‌یف، دیوید تیلور و باتیربک تساکولوف مسابقه بدهد.

سایت اتحادیه جهانی در گزارشی به بررسی وضعیت این وزن پرداخته و یک سؤال مهم را مطرح کرده است که چه کسی در این وزن به عنوان قهرمانی می‌رسد؟ با اعلام اتحادیه جهانی عبدالرشید سعدالله‌یف دارنده ۷ طلای جهان و المپیک از روسیه، دیوید تیلور دارنده ۴ طلای جهان و المپیک از امریکا و باتیربک تساکولوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل و دارنده مدال نقره جهان از اسلواکی، چهره‌های شاخص این وزن در رقابت‌های قهرمانی جهان هستند.

هر چهار نفر از بهترین‌های دنیا هستند اما دیوید تیلور از 86 کیلوگرم به 92 کیلوگرم آمده و رشید سعدالله‌یف هم از 97 کیلوگرم به این وزن نقل مکان کرده است. البته رشید بعد از المپیک 2016 ریو تغییر وزن داد و از 86 کیلوگرم به 97 کیلوگرم آمد اما تجربه کشتی گرفتن در 92 کیلوگرم را هیچ‌وقت در مسابقات قهرمانی جهان به دست نیاورد. حالا در این دوره به دلیل مخالفت کمیته بین‌المللی المپیک با حضورش در المپیک پاریس، او برای دور نماندن از شرایط کشتی پذیرفته به جهانی آلبانی بیاید. بنابراین تنها کامران قاسمپور است که متعلق به این وزن است و دوبار هم طلای این وزن را کسب کرده و حالا هم همه نگاه‌ها به درخشش او دوخته شده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز