خبرگزاری کار ایران

بررسی شرایط استقلال در لیگ نخبگان آسیا؛

برنامه نفس‌گیر استقلال در 6 هفته پایانی لیگ نخبگان آسیا/ از غول‌های عربی تا ازبک‌های سختکوش

برنامه نفس‌گیر استقلال در 6 هفته پایانی لیگ نخبگان آسیا/ از غول‌های عربی تا ازبک‌های سختکوش
کد خبر : ۱۵۳۷۵۵۰

استقلال در سه بازی از شش بازی باقی مانده در لیگ نخبگان آسیا باید به مصاف تیم‌های قدرتمند عربستانی برود.

به گزارش ایلنا، استقلال که در حال حاضر آبستن حواشی گسترده و زیادی در خصوص تغییر نیمکت خود و جانشینی سرمربی موقت و انتظار برای سرمربی خارجی است، 2 بازی از لیگ نخبگان آسیا را پشت سر گذاشته و 6 بازی سخت را در برنامه پیش روی خود در این رقابت‌ها می‌بیند.

برنامه نفس‌گیر استقلال در 6 هفته پایانی لیگ نخبگان آسیا/ از غول‌های عربی تا ازبک‌های سختکوشبرنامه نفس‌گیر استقلال در 6 هفته پایانی لیگ نخبگان آسیا/ از غول‌های عربی تا ازبک‌های سختکوش

استقلال که تا هفته دوم 3 امتیاز کسب کرده و در رده پنجم جدول لیگ نخبگان آسیا قرار گرفته، هفته اول را پر قدرت شروع کرد  مقابل تیم پرستاره الغرافه قطر در ورزشگاه شهر قدس با 3 گل هرسه امتیاز بازی خانگی‌اش را کسب کرد. اما در هفته دوم و پس از شکست در دربی، مقابل السد در ورزشگاه جاسم بن حمد در روزی که اشتباهات فردی شاگردان نکونام گریبان‌گیر این تیم شده بود، با دو گل شکست خورد  سه امتیازی باقی ماند.

طبق فرمت جدید لیگ نخبگان آسیا، در جدول 12 تیمه غرب، 8 تیم برتر جواز حضور در مرحله یک هشتم را دریافت خواهند کرد و در نهایت تیم اول با تیم هشتم، تیم دوم با تیم هفتم، تیم سوم با تیم ششم، تیم چهارم با تیم پنجم مصاف خواهند داد.

برنامه نفس‌گیر استقلال در 6 هفته پایانی لیگ نخبگان آسیا/ از غول‌های عربی تا ازبک‌های سختکوش

از این رو استقلال در فرصت باقی مانده و 6 بازی که پیش رو دارد باید امتیازهای لازم را برای صعود جمع کرده و به دنبال ارتقای جایگاه خود در جدول باشد. موضوع نگران‌کننده در خصوص برنامه استقلال در لیگ نخبگان این است که سه حریف از شش حریف باقی مانده استقلال، نماینده‌های عربستانی هستند که با در اختیار داشتن اسکواد تیمی قوی، امتیازی از دست نمی‌دهند و آبی‌پوشان برای کسب نیمی از امتیازات ممکن در این سه دیدار هم کار سختی خواهد داشت.

 

استقلال – النصر:1 آبان

استقلال حدود بیست روز دیگر باید مقابل النصر قرار گیرد و با توجه به مهیا نبودن ورزشگاه آزادی و عدم امکان میزبانی در اراک و قزوین و همچنین درخواست باشکگاه النصر مبنی بر برگزاری ای بازی در زمین بی‌طرف، ورزشگاه محل این دیدار مشخص نیست. به هرحال استقلال در این فاصله بیست روزه باید سرمربی جدید خود را معرفی کرده و با تفکرات جدید مهیای دیدار سخت با رونالدو و شاگردانش شود.

النصر در دو هفته ابتدایی یک تساوی مقابل الشرطه عراق و یک پیروزی مقابل الریان قطر داشته و با 4 امتیاز شرایط خوبی را در لیگ نخبگان دارد و مقابل استقلال نیز به هر سه امتیاز این بازی چشم دارند.

الهلال – استقلال: 14 آبان

آبی‌پوشان پس از دو هفته بعد از مصاف با النصر باید در عربستان مقابل قهرمان این کشور و قدرتمندترین حریف آسیایی صف‌آرایی کنند، الهلال که با هدایت ژسوس تا کنون بهترین عمکلرد تورمنت را داشته  با 8 گل زده در دو بازی قدرتمندترین خط حمله را در اختیار دارد و صدرنشین است.

الهلال مقابل استقلال علاوه بر برخورداری از امیتاز میزبانی، ستاره‌های پرشماری در ترکیبش دارد و کسب حداقل امتیاز از این بازی برای استقلال غنیمت است.

استقلال – پاختاکور: 5 آذر

استقلال در هفته پنجم لیگ نخبگان آسیا مقابل تیم سختکوش پاختاکور ازبکستان میزبان است. این تیم در هفته اول مقابل الوصل امارات شکست خورد و در هفته دوم، پرسپولیس دیگر نماینده ایران را با نتیجه 1 بر 1 متوقف کرد و یک امتیاز ارزشمند کسب کرد. با توجه به سایر حریفان استقلال، آبی‌پوشان در این دیدار خانگی محکوم به برد هستند گرچه کار سختی مقابل ازبک‌های مرموز خواهند داشت.

الاهلی – استقلال: 12 آذر

استقلال یک هفته پس از دیدار با پاختاکور، باید در عربستان مقابل الاهلی پرمهره قرار گیرند که در هفته اول پرسپولیس را با تک گل فرانک کسیه شکست داده بود و در هفته دوم نیز الوصل امارات را در یک بازی خارج از خانه شکست داد  و تا کنون تمام امتیازات ممکن را کسب کرده است و استقلال کار سختی برای متوقف کرد این تیم در هفته ششم خواهد داشت.

استقلال – الشرطه عراق: 15 بهمن

استقلال در دو هفته پایانی مرحله گروهی لیگ نخبگان کار راحت‌تری در پیش دارد و قرار است در هفته هفتم میزبان الشرطه عراق باشد؛ این تیم بر خلاف تصورات ممکن است دست و پا گیر باشد و علی‌رغم شکست 5 گله مقابل الهلال، در هفته اول توانسته بود النصر عربستان را با نتیجه 1 بر 1 متوقف کند. به هر حال استقلال به هر سه امتیاز این دیدار خانگی نیاز دارد و محکوم به برد است.

الریان – استقلال: 30 بهمن

استقلال در آخرین هفته مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا قرار است در قطر مقابل الریان قرار گیرد  از آن جایی که ممک است آخرین دیدار و همچنین امتیازات آن تعیین کننده صعود یا تعیین حریف آن‌ها در مرحله یک هشتم باشد، این دیدار از حساسیت بالایی برای استقلال و الریان برخوردار خواهد بود و باید دید در نهایت آبی‌پوشان مرحله گروهی این تورنمنت را با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسانند.

استقلال در پایان این دیدارها با کسب 8 تا 10 امتیاز می‌تواند به مرحله حذفی صعد کند و باید دید سرمربی جدید استقلال چه عملکردی با این تیم در مسابقات سخت آسیایی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز